شناسهٔ خبر: 30577669 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​ نمایشگاه اسرائیلی اهانت کننده به حضرت عیسی و مریم مقدس را تعطیل کنید

کمیته اسلامی – مسیحی در بیت المقدس، ضمن انتقاد شدید از نمایشگاه اسرائیلی در حیفا که حضرت عیسی مسیح (ع) و مریم مقدس (س) را مورد انتقاد قرار داده، خواستار تعطیلی این نمایشگاه تحریک آمیز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه اندیشه   خبرگزاری تقریب، کمیته اسلامی- مسیحی حامی اماکن مقدس بیت المقدس، روز شنبه، از یک نمایشگاه هنری که توسط صهیونیست ها  در حیفا برگزار شده و در آن حضرت عیسی مسیح (ع) و مریم مقدس (س) مورد اهانت قرار گرفته اند، انتقاد کرد.
این کمیته اعلام کرد: این به اصطلاح نمایشگاه، حضرت عیسی (ع) و مریم مقدس (س) را به گونه ای نژادپرستانه و سخره آمیز به تصویر درآورده اند.
این کمیته افزود: چنین رفتاری نه تنها مسیحیان، بلکه پیروان دیگر ادیان را نیز خشمگین می سازد.
کمیته اسلامی- مسیحی اظهار داشت: این نمایشگاه تنها انعکاسی از طبیعت نژادپرستانه اسرائیل را نشان می دهد به ویژه وقتی که به برپایی چنین رویدادهای تحریک کننده ای در حیفا مجوز می دهند و مدعی هستند که کارشان در سایه «آزادی بیان» انجام شده است.
کمیته همچنین خاطرنشان کرد که چنین نمایشگاهی تنها می تواند منجر به گسترش نفرت و تنش و همچنین امکان بروز دیگر عواقب ناگوار غیر قابل پیش بینی شود.
 
دکتر حنا عیسی، دبیرکل کمیته، نمایشگاه صهیونیستی را محکوم کرده و پلیس اسرائیل را به سبب برخورد خشونت آمیز با تظاهرکنندگان فلسطینی در حیفا که مجروحان زیادی بر جای گذاشته و سبب دستگیری بسیاری از راهپیمایان شد، محکوم کرد.
دکتر عیسی خواستار تعطیلی نمایشگاه شده و اعلام کرد که آنان نمادهای دین مسیحیت به ویژه حضرت عیسی (ع) و مریم باکره (س) را هدف قرار داده اند و بر اهمیت احترام گذاشتن به حقوق و احساسات پیروان ادیان دیگر تاکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما