شناسهٔ خبر: 30575375 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیلد: برگزیت بدون توافق میلیاردها یورو برای آلمان هزینه دارد

R31356/P/S8,89/CT10

نشریه بیلد آلمان در گزارشی از هزینه میلیاردی برگزیت بدون توافق برای اتحادیه اروپا و به ویژه آلمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه "بیلد" آلمان در آستانه رای گیری پارلمان انگلیس درباره توافق برگزیت، درباره عواقب اقتصادی خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا برای آلمان هشدار داد.

در این گزارش آمده است که نه تنها انگلیس از عواقب یک خروج نامنظم از اتحادیه اروپا رنج خواهد برد بلکه 27 عضو باقی مانده در اتحادیه اروپا هم در صورت وقوع چنین سناریویی باید در انتظار هزینه‌های میلیاردی باشند.

به نوشته این نشریه آلمانی تنها کشور آلمان در این صورت باید تا پایان سال 2020 تا 4.2 میلیارد یورو هزینه اضافی به بودجه اتحادیه اروپا پرداخت کند.

رسانه های آلمانی این گزارش را با استناد به محاسبات موسسه تحقیقاتی بروگل بروکسل منتشر کرده اند.

در یک گزارش این موسسه مهم در بروکسل به پارلمان آلمان آمده است که در صورت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا از آوریل 2019 تا اواخر سال 2020 یک شکاف حدود 16.5 میلیارد یورویی در بودجه اتحادیه اروپا به وجود می‌آید.

انگلیس بعد از آلمان بزرگترین پرداخت کننده به بودجه اتحادیه اروپا است.

کارشناسان بروکسل از اتحادیه اروپا خواسته‌اند که موضع گیری سختی را در قبال لندن اتخاذ کند و اگر انگلیس به تعهدات مالی خود در قبال اتحادیه اروپا پایبند نباشد این باید به عنوان اقدامی خصمانه مورد بررسی قرار گیرد.

پارلمان انگلیس قرار است روز سه شنبه به توافق برگزیت ترزا می با بروکسل رای دهد. در آستانه این رای گیری ترزا می درباره عواقب رد این توافق از طرف پارلمان انگلیس به نمایندگان هشدار داده است.

وی در این باره گفته است که پیغام من به پارلمان در این آخر هفته ساده است و آن این است که وقت آن است که بازی ها را فراموش کنیم و آنچه که برای کشور ما درست است را انجام دهیم.

مذاکره‌کنندگان برگزیت در اروپا و انگلیس بالاخره چندی پیش به توافقی در این باره دست یافتند، اما هیجانات و نگرانی‌ها درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. اروپا و لندن با نگرانی در انتظار رأی پارلمان انگلیس به این توافق هستند که البته امیدی به آن هم نمی‌رود.

"ترزا می" نخست وزیر انگلیس در تلاش است تا پیش‌نویس توافق برگزیت با رهبران اروپایی را به‌تصویب پارلمان برساند.

رهبران اتحادیه اروپا لندن را برای پذیرفتن توافق برگزیت تحت فشار قرار داده‌اند. اکثر رهبران اروپایی بر این مسئله تأکید کرده‌اند که هیچ گونه مذاکرات مجددی درباره برگزیت اتفاق نخواهد افتاد.

توافق برگزیت برای تصویب نهایی نیاز به 320 رأی مثبت از 650 نماینده پارلمان خواهد داشت. هنوز سرنوشت نهایی توافق برگزیت به‌درستی مشخص نیست. سناریوهایی که ممکن است طی روزهای آینده رخ دهد شامل این موارد است: توافق برگزیت در نهایت موفق به کسب حمایت پارلمان خواهد شد، بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد یا حتی یک همه‌پرسی دیگری درباره برگزیت برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما