شناسهٔ خبر: 30572153 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

«بطحایی» قیچی به دست شد

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، موج جدید تغییرات در آموزش و پرورش از 12 دی ماه آغاز شد و دفتر وزارتی و مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ادغام شدند که ماحصل آن ایجاد مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی بود. 

در پی این ادغام، «امیرعلی نعمت‌الهی» به عنوان «قائم‌مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی» منصوب شد.

پس از این انتصاب تا امروز چندین انتصاب دیگر در آموزش و پرورش انجام شده است؛ در این انتصابات «شاپور محمدزاده» به عنوان مشاور و دستیار ارشد، «بیات سلطانی» به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، «منصور اردستانی» به‌عنوان سرپرست دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی، «بهروز امیدی» به عنوان سرپرست دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، «مرتضی نظری» به عنوان مشاور در امور مطالعات اجتماعی، «اسماعیل دلفراز» به عنوان مشاور، «محمد خرم» به عنوان سرپرست دفتر امور مجلس، «حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم» به عنوان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و «حجت‌الاسلام علی عسگری» به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش منصوب شدند.

به عبارت دیگر از 12 دی ماه تا 23 دی ماه، در 11 روز، 9 تغییر در آموزش و پرورش انجام شده است؛ به عبارت دیگر اگر جمعه‌ها را به عنوان روز تعطیل، در نظر نگیریم، به طور میانگین هر روز یک تغییر در آموزش و پرورش انجام شده است.

در دامنه تغییرات رخ داده در آموزش و پرورش، نگرانی‌هایی نسبت به حذف برخی دفاتر بسیار زیاد شده است؛ یکی از این دفاتر، امور زنان آموزش و پرورش است که شایعه شده است یکی از دفاتری که حذف و ادغام می‌شود، این دفتر است.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره تغییرات گفت: وزارت آموزش و پرورش در این روزها به تبع دستوری که دولت برای همه دستگاه‌های اجرایی صادر کرده است، اصلاحات ساختاری را شروع کردیم که گام اول در حوزه ستادی است و به‌زودی در حوزه استان‌ها و مناطق هم ورود پیدا می‌کنیم.

بطحایی ادامه داد: نکته‌ای که به دوستانی که دست‌اندرکار اصلاح ساختار و مأموریت هستند، عرض کردم این بود که ما در اصلاح ساختار باید تمام توان‌مان را انجام دهیم که فعالیت‌ها و وظایف موازی که در بین واحدهای مختلف وزارتخانه اتفاق می‌افتد، کاهش پیدا کند.

وی افزود: یکی از مخاطبان این صحبت، معاونان آموزشی هستند؛ در حوزه معاونت‌های آموزشی و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، وظایفی را انجام می‌دهیم که موازی است یعنی هم چالش‌های سازمان، تعارضات و تضادهای سازمانی را افزایش می‌دهد که به معنای مستهلک‌کردن انرژی در تمام سازمان است و هم اینکه انرژی را صرف می‌کنیم که در جای دیگری دارد مصرف می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فعالیت‌های موازی باید قیچی شده و حذف شود و معاونت‌های آموزشی تمرکز اصلی‌‌شان برای افزایش کیفیت باشد. 

باید دید وزیر آموزش و پرورش در موج دوم تغییرات خود، مهره‌هایش را چگونه خواهد چید و چه برنامه‌ای را در پیش گرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما