شناسهٔ خبر: 30572026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

روحیه حماسی و مقاومت ملت ایران باعث مقابله با دشمنان شده است

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نماینده، ولی فقیه دراستان کردستان، حضرت آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در آیین تجلیل از خادمان مواکب اربعین حسینی استان کردستان ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) و تشکر از حماسه سازان خلق حماسه پیاده روی اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: درطول تاریخ انسان‌های بزرگی بودند که به خاطر رضای پروردگار و دفاع ازدین اسلام برای همیشه تاریخ الگو بوده و هستند؛ که از آن جمله حضرت زینب کبری (س) وآسیه همسر فرعون از زن‌هایی هستند که درزندگی باید به عنوان الگور قرارگیرند.

وی با اشاره به زندگی حضرت زینب (س) تصریح کرد: حضرت زینب (س) باوجود مصیبت‌های فراوانی که درحادثه کربلا دیدند، اما سراسر زندگی وی همراه با عقل و تدبیر وحکمت است که با کلام حکیمانه خود هیچ کس جوابی برای حرف‌های وی نداشت.

وی در ادامه حضرت زینب (س) را مطیع امر خداوند دانست و گفت: خدای متعال این قدرت را به ایشان داد که در سخن گفتن همچون امام علی (ع) صبحت کند.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد:زمانیکه حضرت زینب (س) به کوفه وارد شد و میان جمعیت صحبت می‌کرد مردم صدای امام علی را می‌شنیدند چرا که صوت و کلام حضرت زینب (س) صوت وکلام امام علی (ع) بود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه خداوند پیامبر اکرم را مثل خود می‌داند و از وجود مبارک ایشان نور‌های زیادی بر زمین می‌تاباند، خاطر نشان کرد: قرآن، پیامبر و اهل بیت نور هستند و همه از یک جا منشا می‌گیرند و نور واحدی به شمار می‌رود.

نماینده، ولی فقیه درمورد حضرت آسیه همسر فرعون گفت: اخلاص و ایمان آسیه به حدی بود که خدای تبارک در قرآن کریم ایشان را به عنوان الگو و اسوه‌ای برای همه‌ی مؤمنان از زن و مرد معرفی نموده و وی را در اسوه بودن هم سنگ حضرت مریم، مادر حضرت عیسی مسیح قرار داده است.

حرکت اربعین حرکتی عاشقانه بوده و برای دشمن کوبنده است.

حضرت آیت الله حسینی شاهرودی پیاده روی اربعین حسین (ع) را خلق حماسه‌ای عظیم توسط عاشقان و دوستداران اهل بیت برشمرد و افزود: این حماسه تعجب دنیا را واداشت تا جایی که دشمنان هم از این پیاده‌روی اربعین حسینی در هراسند، چون صاحب این نهضت وحماسه خود خدا است.

نماینده، ولی فقیه حادثه عظیم کربلا را خواست خدا دانست و افزود:خداوند امام حسین (ع) را نگهبان وحی خود قرارداده بود. همان گونه که خود خداوند توسط جبرئیل امین نسبت به شهادت امام حسین (ع) به پیامبر خبرمی دهد و پیامبر از شهادت فرزند خود درسرزمین کربلا باخبر می‌شود.

وی یادآور شد: هم اکنون توفیق پرچم مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان به لطف خدا بدست انقلاب اسلامی رسیده و با رهبری عادل از مظلومان حمایت می‌شود و عمل به این آرمان‌ها کاری کرده که ایستادگی در برابر دشمنان در تمام جهان تحقق پیدا کند.

نماینده، ولی فقیه دراستان کردستان با اشاره به اینکه اقتدار، قدرت و عظمت نعمتی الهی برای انقلاب اسلامی بوده که با تکیه بر پرچم مقاومت بدست آمده است، گفت: با توجه ایستادگی‌های که نظام اسلامی به پشتوانه مردمی خود در برابر ظالمان جهان دارد اسلام و انقلاب به سمت خود اتکایی می‌رود و شرایط به سمت عبور از تنگنا‌ها حرکت می‌کند.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سایه تحریم به تمام اهداف خود می‌رسد و الان تنها چیزی که لازم است مدیریت شرایط است تا بتوانیم جلوی سوء استفاده برخی را بگیریم تا مردم و اقشار کم درآمد زیر تنگنا‌های خود ساخته برده نشود.

وی افزود: دشمنان اسلام هزینه‌های هنگفتی برای از بین بردن آرمان‌های اسلامی کرده اند، اما با وجود حرکت‌های عاشقانه‌ای مثل اربعین حسینی مسلمانان جواب کوبنده‌ای به توطئه‌های دشمنان می‌دهند.

پرچم ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان بدست انقلاب اسلامی سپرده شده است

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: پرچم مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان به لطف خدا اکنون بدست انقلاب اسلامی رسیده است و عمل به این آرمان‌ها کاری کرده که ایستادگی در برابر دشمنان در تمام جهان تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی به پشتوانه مردمی در برابر ظالمان جهان ایستادگی و مقاومت دارد، افزود: امروز اسلام و انقلاب به سمت خوداتکایی می‌رود و شرایط به سمت عبور از تنگنا‌ها حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اقتدار، قدرت و عظمت امروز کشور ما از برکت چهل ساله انقلاب اسلامی است و باید دستاورد‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان منتقل شود.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه عده‌ای فرصت طلب و سودجو در جامعه وجود دارند که باید مراقب توطئه‌های این افراد بود، یادآور شد: کسانیکه سواستفاده اقتصادی و سیاسی می‌کنند مورد بازخواست خداوند قرار می‌گیرند، اما مردم انقلابی، دلسوز و جان‌نثار ما به دام افراد انسان‌های ضعیف‌الایمان و فرصت‌طلب نخواهند افتاد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: باید مسوولان دست محرومان و مستضعفان را بگیرند و نگذارند عده‌ای فرصت‌طلب مردم را گمراه کنند.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در سایه تحریم به تمام اهداف خود می‌رسد و اکنون تنها چیزی که لازم است مدیریت شرایط است تا بتوانیم جلوی سوء استفاده برخی را بگیریم تا مردم و اقشار کم درآمد زیر تنگنا‌های خود ساخته برده نشوند.

انتهای پیام/۷۷۲۷

نظر شما