شناسهٔ خبر: 30571079 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

کرواسی قرارداد تسلیحاتی با اسرائیل را لغو کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از  مهر ، «آندره پلنکوویچ» نخست وزیر کرواسی اعلام کرده تصمیم دارد تا معامله خرید هواپیماها و دیگر موارد مندرج در قرارداد امضاء شده بین زاگرب و تل آویو را بطور کامل لغو کند.

گفته شده قرارداد تسلیحاتی میان کرواسی و رژیم صهیونیستی شامل فروش  سلاح ها و  مهمات ساخت این رژیم به کرواسی بوده است و با لغو این توافقنامه، رژیم صهیونیستی معامله ای به ارزش نیم میلیارد دلار را از دست خواهد داد.

پیش از این در ماه مارس گذشته رژیم صهیونیستی با امضای توافقی با کرواسی متعهد شده بود تا سلاح ها و مهمات خود از جمله تعدادی هواپیماهای جنگی دست دوم اف-۱۶ را پس از به روز رسانی  با فناوری های پیشرفته  و مجهز شدن به سیستم های هدایت الکترونیکی به  کرواسی بفروشد اما آمریکا با شدت با بخش‌هایی از این قرارداد در ارتباط با فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به کرواسی مخالفت کرد و همین مخالفت به لغو بخش‌هایی از قرارداد مذکور منجر شد.

براین اساس به نظر می‎رسد اقدام کرواسی در لغو کامل قرارداد تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی واکنشی متقابل به بد عهدی این رژیم در لغو بخش‌هایی از این قرارداد است.

کرواسی در سال ۲۰۰۹ میلادی به ناتو و در سال ۲۰۱۳ به اتحادیه اروپا پیوسته است و علت اصلی مخالفت آمریکا با فروش جنگنده های اف ۱۶ رژیم صهیونیستی به کرواسی مشخص نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما