شناسهٔ خبر: 30567232 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

پدافند هوایی سوریه حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق را دفع کرد

صاحب‌خبر -
 

سرویس خارجی: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر در سایه حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا از این رژیم و با بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی و نقض آشکار حاکمیت ملی سوریه، به خاک این کشور حمله کردند، اما پدافند هوایی سوریه توانست با این حملات مقابله کند .

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که فرودگاه بین المللی دمشق هدف حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفت اما پدافند هوایی ارتش سوریه این حمله را دفع کرد. خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از یک منبع نظامی گفت: چند فروند جنگنده اسرائیلی که از سمت اصبع الجلیل لبنان در حال حرکت بودند، با چندین موشک اطراف دمشق را بمباران کردند.

این مقام نظامی افزود: پس از شلیک موشک هواپیماهای اسرائیلی، پدافند هوایی ارتش سوریه موشک های مهاجم را رهگیری و اکثر آنان را منهدم کرد و در نتیجه این تجاوز صهیونیست ها، تنها یک سوله انبار در فرودگاه بین المللی دمشق آسیب دید. سانا همچنین گزارش داد: هشت هدف مهاجم در آسمان دمشق منهدم شد. یک مسئول در وزارت حمل و نقل سوریه هم گفت، پروازهای فرودگاه دمشق به روال معمول جریان دارد و تحت الشعاع این تجاوز هوایی اسرائیل قرار نگرفته است.

خبر دیگر اینکه آمریکا نیروهای زمینی و مجموعه ای از کشتی های جنگی خود را برای کمک به خروج نیروهای این کشور از سوریه، راهی مدیترانه کرد. ارتش آمریکا اعلام کرد که نیروهای زمینی برای کمک به خروج نیروهای این کشور در راه سوریه هستند و ناوچه ها به منظور کمک به آنها در صورت مواجه شدن این نیروها با خطر، امنیت آنان را تامین می کنند. ناوهواپیمابر «کراسارج» که حامل صدها تن از نیروهای مارینز (کماندوهای دریایی آمریکا) و تعدادی بالگرد است، در راس کشتی های نظامی آمریکا قرار دارد. در چنین شرایطی ارتش ترکیه از اعزام تجهیزات سنگین خود از جمله تانک به مرز سوریه خبر داد.

ارتش ترکیه یک قطار حامل تجهیزات نظامی سنگین به منطقه مرزی این کشور با سوریه گسیل کرد.این قطار علاوه بر تانک و ادوات نظامی حامل نیروهای ارتش ترکیه بوده و محموله‌ها و نیروها را در استان مذکور تخلیه کرده و این تانک‌ها و نیروها مستقیما به مرز سوریه ارسال و اعزام شدند.ارتش ترکیه از زمان اعلام قصد این کشور برای انجام عملیات نظامی علیه شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه، تجهیزات و نیروهای زیادی به منطقه اعزام کرده است.

در خبری دیگر در پی حمله پهپادی بی‌سابقه ارتش سوریه به محل برگزاری نشست تروریست‌های النصره در حومه شمالی حما خسارات و تلفات سنگینی به این گروه تروریستی وارد شد. ارتش سوریه با یک پهپاد حامل مواد منفجره نشست گروه تروریستی النصره در حومه شمالی حما را هدف قرار داد. یک منبع نظامی گفت که نیروهای رصد و شناسایی ارتش سوریه موفق شدند تجمع و نشست عناصر مسلح در اطراف شهرک اللطامنه در حومه شمالی حما را رصد کنند.

اللطامنه پایگاه اصلی عناصر “جیش العزه” بارزترین گروه تروریستی وابسته به النصره در حومه شمالی حما به‌شمار می‌رود. به‌گفته این منبع نظامی نیروهای ارتش سوریه ابتدا با یک فروند هواپیمای بدون سرنشین محل برگزاری نشست گروه تروریستی جیش العزه و تجمع عناصر مسلح این گروه تروریستی را رصد کردند و سپس با یک پهپاد حامل مواد منفجره محل برگزاری این نشست را هدف قرار دادند که در پی این حمله خساراتی سنگین به تروریست‌ها وارد شد.

در این حال یک معارض سوری در جریان دیدار با شماری از سرکرده‌های گروههای تروریستی گفت؛ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به آنان گفته‌اند که دیگر به آنها نیازی ندارند. روزنامه الاخبار لبنان به نقل از یکی از چهره‌های سرشناس معارض سوریه گزارش داد که «تاریخ تکرار می‌شود و همان گونه که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند، عربهای حاشیه خلیج فارس ما را مانند دستمال کثیف دور انداختند».

این معارض سوری در جریان نشست با شماری از سرکرده‌های گروههای تروریستی گفت: عربهای حاشیه خلیج فارس به خاطر اینکه نتوانستند با جنگ، نظام بشار اسد را سرنگون کنند به ما می‌گویند که از امروز به بعد، نیازی به شما نداریم و راههای دیگری برای رسیدن به اهدافمان داریم.خبر دیگر اینکه دفتر ریاست جمهوری تونس تاکید کرد که رئیس جمهور این کشور ظرف چند روز آینده دعوت‌نامه‌ای رسمی برای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه جهت حضور در نشست ماه مارس سران کشورهای عربی در تونس ارسال خواهد کرد. همزمان وزیر خارجه لبنان هم بر ضرورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد.

این درحالی است که معاون دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد تاکنون برنامه ای برای دعوت از سوریه جهت حضور در نشست تونس نداریم که قرار است مارس (اسفند و فروردین) آینده برگزار شود. در این حال وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد این کشور که در سال ۲۰۱۲سفارت خود در دمشق را بست، قصد دارد به عنوان نخستین کشور اروپایی پس از فروکش کردن بحران سوریه، سفارت خود را بازگشایی کند.

نظر شما