شناسهٔ خبر: 30565518 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جنوب نیوز | لینک خبر

نبرد فوتبالی ایران با کشور جنگ+عکس

صاحب‌خبر -
 
جنوب نیوز: تاریخ ویتنام از زمان تشکیل امپراطوری توسط «نگوین آن» در ۱۸۰۲ همواره با جنگ نوشته شده است. از جنگ بر سر امپراطوری، جنگ برای استعمار، شورش‌های ضد استعمارگری بر علیه فرانسه، جنگ ژاپنی‌ها برای تصرف این کشور، جنگ چریک‌های کمونیست بر ضد دست نشانده ها... تا جنگ معروف این کشور با نیرو‌های آمریکایی که ۲۰ سال به طول انجامید و کشته‌های زیادی بر جای گذاشت.

در طی این مدت نقشه سیاسی ویتنام بار‌ها عوض شد و حتی این کشور در مقطعی به دو کشور ویتنام شمالی و ویتنام جنوبی تقسیم شد.

نبرد فوتبالی با کشور جنگ

نوع حاکمیت ویتنام سابقا کمونیستی بود که حالا به جمهوری سوسیالیستی تغییر پیدا کرده است. در چند سال اخیر این کشور برای رشد اقتصادی خود سیاست آزادسازی اقتصاد را پیش گرفته است. ویتنام با کشور‌های چین، لائوس وکامبوج همسایه است و مرز مشترک دارد.
نبرد فوتبالی با کشور جنگ

از رزم تا فوتبال
ورزش ویتنام متاثر از چین است. آن‌ها در گذشته مربیان زیادی از این کشور برای پرورش بازیکنان خود استخدام می‌کردند. در سال‌های اخیر توجه آن‌ها به سایر کشور‌ها برای جذب مربی جلب شده است.

ورزش‌های رزمی در این کشور بسیار رواج دارد، اما در سال‌های اخیر فوتبال ورزش محبوب آن‌ها بوده است. آن‌ها در سال‌های اخیر سرمایه گذاری زیادی در فوتبال پایه خود داشته اند. تیم فوتبال جوانان زیر ۲۳ سال ویتنام در مسابقات سال ۲۰۱۸ قهرمان آسیا شد و در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به مقام چهارم رسید.

فوتبال ویتنام در هیچ یک از دوره‌های جام جهانی حضور نداشته است. آن‌ها در ۳ دوره جام ملت‌های آسیا حضور داشته اند. فوتبال ویتنام در جام ملت‌های آسیا ۱۹۵۶ و ۱۹۶۰ حضور پیدا کرد و در هر دو دوره به مقام چهارم جام دست یافت. آن‌ها همچنین در جام ملت‌های ۲۰۰۷ نیز حضور پیدا کردند و به دور یک چهارم نیز راه یافتند.
نبرد فوتبالی با کشور جنگ

با تمام امید در جام ملت‌ها
ویتنام در این دوره از جام تیمی جوان با معدل سنی ۲۳ سال دارد. مربی این تیم «پارک هانگ سئو» اهل کره جنوبی است. رسانه‌های کره از ابتدای جام به خاطر حضور این مربی اخبار تیم ملی ویتنام را به طور خاص منعکس می‌کنند.

«پارک هانگ سئو» ابتدا مربی چند باشگاه کره‌ای در کی لیگ بود. او سپس برای هدایت تیم ملی المپیک ویتنام انتخاب شد و حالا مربیگری تیم ملی بزرگسالان را بر عهده دارد.

ویتنام در بازی اول خود مقابل عراق نمایش قابل توجهی ارائه داد. دوندگی زیاد و مسئولین پذیری بالا از ویژگی‌های این تیم است. از بازیکنان تأثیرگذار ویتنام می‌توان به مدافع این تیم گوینگ ترونگ هوانگ اشاره کرد که بازیسازی خوبی دارد. بیشتر قدرت ویتنامی‌ها در خط هافبک این تیم است جایی که گوینگ کوانگ های، هافبک هجومی این تیم بازیسازی قهار است و اکثر موقعیت‌های خلق شده در دیدار با عراق بوسیله او بوده است. لئونگ ژوان ترونگ، هافبک میانی ۲۳ ساله ویتنامی‌ها نیز بازی‌های خوبی را در لباس تیم ملی به نمایش گذاشته است. در خط حمله گوینگ چونگ فونگ مهاجم ۲۳ ساله‌ای است که در رده‌های سنی زیر ۱۹ سال، زیر ۲۲ سال و زیر ۲۳ سال و امید‌های ویتنام حضوری فعال داشته و برابر عراق نیز گلزنی کرده است. احتمالاً از فن ون دوک، وینگر ۲۲ ساله ویتنام نیز در بازی با ایران بیشتر خواهید شنید.

ویتنام و ایران هرگز در جام ملت‌های آسیا با هم روبرو نشده‌اند. کارلوس کیروش بازی این تیم مقابل عراق را شخصا آنالیز کرد و در کنفرانس خبری روز گذشته از تعهد و مسئولیت پذیری بازیکنان ویتنامی تمجید کرد.

نظر شما