شناسهٔ خبر: 30559372 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در روزهايي که ضعف روابط عمومي ها مشهود است: موفقيت کشوري روابط عمومي اورژانس 115 کهگيلويه و بويراحمد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - نکته بسيار حائز اهميت ديگر در خصوص روابط عمومي اورژانس 115 استان، تعامل خوب با رسانه ها است به گونه اي که اين روابط عمومي که بي شک از فعالترين روابط عمومي ها در خصوص توليد خبر مي باشد ، توانسته است بيشترين بازنشري اخبار توليدي دستگاه خود را در رسانه هاي کشوري و محلي داشته باشد.
شبکه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| نکته بسيار حائز اهميت ديگر در خصوص روابط عمومي اورژانس 115 استان، تعامل خوب با رسانه ها است به گونه اي که اين روابط عمومي که بي شک از فعالترين روابط عمومي ها در خصوص توليد خبر مي باشد ، توانسته است بيشترين بازنشري اخبار توليدي دستگاه خود را در رسانه هاي کشوري و محلي داشته باشد.
در خصوص اهميت روابط عمومي براي دستگاه هاي دولتي ، غيردولتي، شرکت ها و ... بارها گفته شده و شنيده ايم اما اينکه مهم بودن اين بخش از يک دستگاه تا چه اندازه در ميان مسئولين و مديران جدي گرفته مي شود در واقعيت بسيار متفاوت است به گونه اي که بسياري از دستگاه هاي دولتي ، اهميت روابط عمومي را چندان جدي نمي گيرند.
البته هستند دستگاه هايي که در اين زمينه بسيار خوب عمل مي کنند و موفقيت هاي خوبي هم در کار خود مي بينند. براي نمونه يکي از روابط عمومي هاي فعال استان که به عنوان شاخص در يکي از وظايف مربوطه توانسته است يک موفقيت کشوري کسب کند، روابط عمومي اورژانس 115 استان است که در سطح کشور توانسته است رتبه دوم توليد خبر را پس از استان تهران به دست بياورد.
بنابر اين گزارش روابط عمومي اورژانس 115 استان توانسته است با توليد 168 خبر از حوادث استان در سال جاري پس از استان تهران رتبه دوم کشور را بدست آورد.
در بخش ديگري از اين گزارش نورالله قنبري مدير روابط عمومي اورژانس 115 استان با احتساب توليد خبر پس از دو مدير روابط عمومي تهران در رتبه سوم قرار گرفته است که مي تواند عملکرد بسيار با ارزشي براي يک مدير روابط عمومي باشد.
اما نکته بسيار حائز اهميت ديگر در خصوص روابط عمومي اورژانس 115 استان ، تعامل خوب با رسانه ها است به گونه اي که اين روابط عمومي که بي شک از فعالترين روابط عمومي ها در خصوص توليد خبر مي باشد ، توانسته است بيشترين بازنشري اخبار توليدي دستگاه خود را در رسانه هاي کشوري و محلي داشته باشد. ضمن اينکه کيفيت اخبار اين روابط عمومي به گونه است که براي رسانه ها داراي اطلاعات جامع و مفيد است .
به هر جهت براي رسانه ها کار کردن با چنين روابط عمومي هايي با اين کيفيت کاري مطمئنا بسيار آسانتر و موثرتر است و به برخي از مديران روابط عمومي هاي دستگاه هايي که متاسفانه در برخي مسائل خاص در تعامل با رسانه ها و يا بي برنامگي هاي مفرط در حوزه اطلاع رساني محو شده اند ، توصيه مي شود از اين موفقيت همکارشان در اورژانس 115 درس گرفته و به وظايف واقعي خود جامه عمل بپوشانند.
توصيه به روابط عمومي ها براي مطالعه!
برخي اطلاعات مفيد در خصوص جايگاه روابط عمومي در گزارشي به قلم "نيلوفر شهدوست" تحت عنوان" روابط عمومي چيست و چه تفاوتي با تبليغات دارد؟ : روابط عمومي، در واقع به مفهوم "متقاعد کردن" آدم‌هاست. براي اينکه ايده يا محصول خود را بفروشيد يا از حُسن اعمال و اقدامات شرکت‌تان به ديگران بگوييد، بايد مخاطب را متقاعد و توجيه کنيد.
جامعه‌ي روابط عمومي امريکا (PRSA) روابط عمومي را اين‌طور تعريف مي‌کند: «روابط عمومي، فرايند ارتباطات راهبردي است که ميان جامعه و سازمان‌ها روابط سودمند دوسويه ايجاد مي‌کند». کارمندان بخش روابط عمومي مهارت خوبي در داستان‌سرايي دارند؛ زيرا آنها بايد توان روايت کردن اوضاع سازمان را براي سايرين داشته باشند.
روابط عمومي براي حفاظت و افزايش حُسن‌ شهرت کسب‌و‌کار سازمان تلاش مي‌کند و اين کار را از طريق رسانه‌هاي گوناگون و شبکه‌هاي اجتماعي پيش مي‌برد.
امروزه شبکه‌هاي اجتماعي همه چيز را به شدت تحت تأثير قرار داده‌اند و روابط عمومي نيز از اين قاعده مستثني نيست. نيروهاي روابط عمومي بايد تمام کانال‌هاي ارتباطي با سازمان را تحت نظر داشته باشند و با يافتن نکات و نظرات منفي از محيط خارج و مخاطبان، کاستي‌ها و نارضايتي‌ها را به درون شرکت و سازمان انتقال دهند و با پيدا کردن نکات و نظرات مثبت، از آنها براي تبليغات مؤثر استفاده کند.
در حقيقت روابط عمومي نماينده‌اي براي ارتباط سازمان با محيط خارج است. متخصصين روابط عمومي وظيفه‌ي ايجاد وجهه و تصوير مناسب براي سازمان را بر عهده دارند.
شغل آنها ايجاد ذهنيت مثبت از سازمان در بين مردم، آگاه‌سازي جامعه از فعاليت‌هاي درون سازمان، توضيح سياست‌ها و مديريت کنترل کمپين‌هاي سياسي است.
گستره‌ي فعاليت روابط عمومي بسيار وسيع است. اين گستره مي‌تواند از مديريت ارتباط با مشتريان تا ايجاد ارتباط ميان شاخه‌هاي مختلف يک سازمان را پوشش دهد.
ابزارهاي مورد استفاده در روابط عمومي شامل موارد زير است:
- برگزاري سخنراني‌ها و کنفرانس‌ها
- مصاحبه و مديريت پوشش خبري
- ارتباط با مطبوعات
- تحقيقات بازار مبتني بر اطلاعات مشتريان و مخاطبان سازمان
- برگزاري مراسم و رويدادها
- استفاده از شبکه‌هاي مجازي و ارتباطي تحت وب
- کنترل و مديريت راهبردي بحران‌هاي مرتبط با روابط عمومي
- پوشش تبليغات رسانه‌اي و پاسخگويي به نظرات مثبت و منفي خارج سازمان
تابناک کهگيلويه و بويراحمد

اضافه نمودن به: `Share/Save/Bookmark`
نظر شما:
نام:
پست الکترونيکي:
نظر

کد امنيتي:

پربيننده ترين مطالب روابط عمومي
` تجربه ارتقاء برند يک نوشيدني با تکنيک‌هاي روابط عمومي
` انتصاب سرپرست روابط عمومي شرکت گاز استان شرکت گاز کهگيلويه و بويراحمد
` اطلاعيه‌ راديو و تلويزيوني‌ را چگونه بايد تهيه کرد؟
` سختي‌هاي روزنامه‌نگاري در عصر ديجيتال از زبان سردبير سابق گاردين
` از سوي انجمن روزنامه‌نگاران کانادا، خبرنگاران برتر کانادا معرفي مي‌شوند
` "اختراع جديد در وزارت آموزش و پرورش..." در صدر اخبار پربازديد اين هفته شارا
` تبليغي که براي سرکنسول عراق در مشهد دردسر ساز شد
` دکتر باقر ساروخاني: براي آموزش سواد ابزاري از خود ابزار استفاده کنيم
` آنچه بايد بدانيم!/ بازديدها و گردش‌هاي علمي
` يادداشت‌ ‌درون‌ سازماني‌



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: پنج ويژگي يک متخصص روابط عمومي ممتاز

نظر شما