شناسهٔ خبر: 30559313 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کمیسیون اروپایی هرگونه مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد کرد

R31356/P/S8,89/CT10

رئیس کمیسیون اروپایی در آستانه رای پارلمان انگلیس به توافق برگزیت هر گونه مذاکرات مجد درباره این توافق را رد کرد ه و شکست این توافق را فاجعه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، "ژان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در آستانه رای گیری پارلمان انگلیس درباره توافق برگزیت رد این توافق را یک فاجعه دانسته و هر گونه مذاکرات مجدد در این باره را رد کرد.

وی در دیداری با رئیس دوره ای اتحادیه اروپا در بخارست رومانی این مسئله را تایید کرد که هنوز مذاکراتی با نخست وزیر انگلیس انجام خواهد شد؛ اما هیچ گونه مذاکرات مجددی درباره توافق برگزیت وجود نخواهد داشت. توضیخاتی در این باره می تواند وجود داشته باشد. ما در این باره بحث می کنیم که این توضیحات چه می تواند باشد. اما مذاکرات مجددی درباره توافق برگزیت نباید وجود داشته باشد. وی این مسئله را هوشمندانه ندانست که در این گفتگوها وارد شویم.

مذاکره‌کنندگان برگزیت در اروپا و انگلیس بالاخره چندی پیش به توافقی در این باره دست یافتند، اما هیجانات و نگرانی‌ها درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. اروپا و لندن با نگرانی در انتظار رأی پارلمان انگلیس به این توافق هستند که البته امیدی به آن هم نمی‌رود.

"ترزا می" نخست وزیر انگلیس در تلاش است تا پیش‌نویس توافق برگزیت با رهبران اروپایی را به‌تصویب پارلمان برساند.

رهبران اتحادیه اروپا لندن را برای پذیرفتن توافق برگزیت تحت فشار قرار داده‌اند. اکثر رهبران اروپایی بر این مسئله تأکید کرده‌اند که هیچ گونه مذاکرات مجددی درباره برگزیت اتفاق نخواهد افتاد.

توافق برگزیت برای تصویب نهایی نیاز به 320 رأی مثبت از 650 نماینده پارلمان خواهد داشت. هنوز سرنوشت نهایی توافق برگزیت به‌درستی مشخص نیست. سناریوهایی که ممکن است طی روزهای آینده رخ دهد شامل این موارد است: توافق برگزیت در نهایت موفق به کسب حمایت پارلمان خواهد شد، بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد یا حتی یک همه‌پرسی دیگری درباره برگزیت برگزار شود.

یونکر برگزیت را به عنوان یک رویداد غم انگیز توصیف کرد که هیچ ضرورتی نداشت و در عین حال تصریح کرد که اما ما نمی توانیم جلوی انگلیسی ها را بگیریم وقتی آن ها می خواهند ما را ترک کنند.

در این میان "جرمی هانت"، وزیر امور خارجه انگلیس رد توافق برگزیت توسط پارلمان کشورش را فرصتی می داند که برگزیت کاملا رد شود. وی در سخنانی اظهارداشت که نه نمایندگان پارلمان انگلیس به توافق برگزیت می تواند به فلج شدن روند برگزیت منجر شود و خروج برنامه ریزی شده کشور ما از اتحادیه اروپا را متوقف کند. البته پارلمان باید از این مسئله که منجر به برگزیت نامنظم شود جلوگیری کند.

یکی از وزرای بلند پایه انگلیس هم که نخواست نامش فاش شود حداقل یک تاخیر در خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را در این شرایط محتمل دانست.

مجلس نمایندگان انگلیس در روز سه شنبه درباره توافق برگزیت رای گیری خواهد کرد. خروجی این رای گیری کاملا نامشخص است. "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس در ماه دسامبر رای گیری درباره این توافق در پارلمان کشورش را از ترس شکست آن به تعویق انداخت.

در این میان بزرگترین اتحادیه صنعتی انگلیس  CBIروز گذشته درباره عواقب اقتصادی خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد. مدیر کل این اتحادیه در این باره گفت: هزاران شغل در معرض خطر قرار دارد و تولید ناخالص ملی کشور ما می تواند تا حدود هشت درصد کاهش یابد. وی از نمایندگان پارلمان انگلیس درخواست کرد که به توافق برگزیت رای مثبت دهند. وی تاکید کرد که باید از امنیت و رفاه انگلیس دفاع شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما