شناسهٔ خبر: 30558229 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر سابق انگلیس: توافق برگزیت شکست خواهد خورد

R31356/P/S8,89/CT10

وزیر برگزیت سابق انگلیس پیش بینی کرد که توافق برگزیتی که اخیرا بین لندن و بروکسل شکل گرفته است توسط پارلمان انگلیس شکست خواهد خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "دیوید دیویس"، وزیر سابق برگزیت انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا را متهم به عدم سازش با انگلیس در مذاکرات برگزیت کرد.

وی در مصاحبه‌ای با هفته نامه "اشپیگل" تاکید کرد که اتحادیه اروپا مصمم بود که شرایطی را ایجاد کند که ما هیچ امتیازی را به دست نیاوریم.

دیویس تاکید کرد در حالی که کشورش در مذاکرات برگزیت تلاش کرد یک نتیجه خوب برای همه طرف ها پیدا کند اما بروکسل کاملا بر رویکرد سختگیرانه خود تاکید داشت. اگر من درست به یاد داشته باشم حتی خانم مرکل گفته بود که انگلیس به هیچ عنوان نباید از برگزیت سود ببرد.

دیویس که در جولای سال گذشته در اعتراض به رویکرد ترزا می، نخست وزیر کشورش از سمت وزارت برگزیت این کشور کناره گیری کرد در بخش دیگری از سخنانش درباره توافق برگزیتی که اخیرا بین بروکسل و لندن انجام شده و قرار است هفته آینده پارلمان انگلیس درباره آن رای دهد نیز گفت: پارلمان انگلیس برای این توافق پایان سریعی را رقم خواهد زد. توافق برگزیت شکست خواهد خورد. این توافق همچنین شکست خواهد خورد اگر ما آن را با چند اصلاح ظاهری یک و یا دو بار دیگر به رای پارلمان انگلیس بگذاریم.

  مذاکره‌کنندگان برگزیت در اروپا و انگلیس بالاخره چندی پیش به توافقی در این باره دست یافتند، اما هیجانات و نگرانی‌ها درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. اروپا و لندن با نگرانی در انتظار رأی پارلمان انگلیس به این توافق هستند که البته امیدی به آن هم نمی‌رود.

"ترزا می" نخست وزیر انگلیس در تلاش است تا پیش‌نویس توافق برگزیت با رهبران اروپایی را به‌تصویب پارلمان برساند.

رهبران اتحادیه اروپا لندن را برای پذیرفتن توافق برگزیت تحت فشار قرار داده‌اند. اکثر رهبران اروپایی بر این مسئله تأکید کرده‌اند که هیچ گونه مذاکرات مجددی درباره برگزیت اتفاق نخواهد افتاد.

توافق برگزیت برای تصویب نهایی نیاز به 320 رأی مثبت از 650 نماینده پارلمان خواهد داشت. هنوز سرنوشت نهایی توافق برگزیت به‌درستی مشخص نیست. سناریوهایی که ممکن است طی روزهای آینده رخ دهد شامل این موارد است: توافق برگزیت در نهایت موفق به کسب حمایت پارلمان خواهد شد، بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد یا حتی یک همه‌پرسی دیگری درباره برگزیت برگزار شود.

دیوید دیویس در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که هیچ دلیلی برای ترس از هرج و مرج و عواقب این مسئله وجود ندارد. به گفته وی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا بدون هر گونه توافقی قابل مهار و کنترل است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما