شناسهٔ خبر: 30557510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل مشارکت های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کشور بیان کرد:

جشن تحویل یکصد هزارمین منزل مددجویان برگزار می شود / پرداخت یارانه ارتقایی به کارفرمایان

کوزه گر با بیان اینکه به کارفرمایانی که معلولان را به کار گیرند یارانه ارتقایی پرداخت می شود، گفت: در چهلمین سالگرد انقلاب جشن تحویل یکصد هزارمین خانه مددجویان جشن گرفته می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدعلی کوزه گر» امروز (شنبه 22 دی) اولین جلسه هم اندیشی طرح «سهم» با حضور رابطین ادارات کل با بیان اینکه باید کارگروهی توسعه یابد، گفت: خیلی از مشکلات بر اثر عدم هم افزایی است، باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

 

مدیرکل مشارکت های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کشور با بیان اینکه کار گروهی در دین ما مورد تأکید بوده که نمونه آن زکات و فطریه است، عنوان کرد: آسیب های اجتماعی مانند آتش است که اگر همه در خاموش کردن آن همکاری نکنند روزی آنها نیز خواهند سوخت.

 

وی با بیان اینکه سالانه 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می شود، اظهار کرد: تولد کودکان معلول سبب هدر رفت بودجه کشور می شود، جلوگیری از تولد کودکان معلول علاوه بر کمک به خانواده ها به کلیت کشور و جامعه کمک می کند.

 

کوزه گر با اشاره به کشته شدن 20 هزار نفر در جاده ها در طول سال و خانواده آنها به جمعیت بهزیستی اضافه می شود، افزود: مقصر اصلی به خاطر خودروهای داخلی است اما خودروسازان مسئولیت اجتماعی خود را نپذیرفتند و سالانه ۸۰ هزار مصدوم تحویل جامعه می دهند ولی با وجود ایجاد این همه معلول حتی یک آسایشگاه و یا بیمارستان تروما توسط خودروسازان ساخته نشده است، آنها مسئولیت اجتماعی خود را نمی پذیرند.

 

مدیرکل مشارکت های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کشور با بیان اینکه ذات مردم ایران با نیکوکاری است و این نیکوکاری باید هدفمند شوند، خاطرنشان کرد: شهرهایی با شرایط بدتر از شیراز مانند سیستان و بلوچستان وجود دارد، علت تشکیل این جلسات کفاف ندادن بودجه های دولتی است، که باید سرمایه های خیریه را جمع آوری کرد.

 

وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از بودجه دولت تخلفات رانندگی است، یک سوم بودجه کف بهزیستی به آن تعلق می گیرد و این بخاطر کم بودن اعتبارات دولت و تحریم ها است.

 

کوزه گر متذکر شد: ما واگذاری یکصد هزارمین مسکن به مددحویان را در چهلمین سال انقلاب جشن می گیریم تا همه بدانند، بودجه سهم بیمه کارفرمایی در سال ۹۸ افزایس چهار برابری دارد، همچنین یارانه ارتقا کارایی برای افرادی که معلولان را به کار بگیرند برای جبران عدم کارایی کافی معلولان به کارفرمایان پرداخت می شود.

نظر شما