شناسهٔ خبر: 30557504 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موشک‌های بالستیک ربطی به برجام و اروپایی‌ها ندارد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران ربطی به برجام و کشور‌های اروپایی ندارد.

صاحب‌خبر -

اروپایی‌ها در بزنگاه‌ها از آمریکایی‌ها حمایت کردندسید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات اخیر وزارت خارجه فرانسه مبنی بر اینکه ایران باید فورا تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک خود را متوقف کند، گفت: در طول مذاکرات برجام فرانسه نقش پلیس بد را بازی می‌کرد و اکنون هم دوباره همان نقش را به نوعی ایفا می‌کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: دیپلمات‌های ما نباید به لبخند‌های اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها و وعده‌هایی که آنها می‌دهند، اعتماد کنند چراکه اگر به تاریخ مراجعه کنیم، می‌بینیم که اروپایی‌ها در بزنگاه‌ها و موقعیت‌های حساس به طرف آمریکایی‌ها رفتند و از آنها حمایت کردند.

سجادی گفت: آنها اول از سیاست‌های آمریکا و دوم از منافع خودشان حمایت می‌کنند، حتی اگر در مذاکرات وعده‌ای می‌دهند و یا سفر‌هایی به ایران دارند، اما خلف وعده آنها تمامی ندارد و این خلف وعده‌ها علی‌الدوام در طول رابطه با ایران ادامه دارد.

وی ادامه داد: صرف مذاکره با اروپایی‌ها ایرادی ندارد، اما اینکه دلخوش باشیم و برنامه‌های اقتصادی و سیاسی خود را به وعده‌های توو خالی اروپایی‌ها مخصوصا انگلیس و فرانسه موکول کنیم، اشکال دارد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه اروپایی‌ها سابقه بدی در وعده‌هایشان دارند، گفت: با وجود اینکه اروپایی‌ها می‌دانند مسئله دفاعی ما مسئله امنیتی و ملی کشور ماست و ما از آن نمی‌گذریم، اما بازهم آن را مطرح می‌کنند.

سجادی تاکید کرد: موشک‌های بالستیک ما ربطی به برجام و آنها ندارد، همان‌طور که موشک‌های بالستیک آنها به ما ربطی ندارد.

وی با بیان اینکه دخالت فرانسه در مسائل موشکی ما علامتی برای آمریکایی‌هاست، گفت: اروپایی‌ها می‌خواهند به آمریکایی‌ها نشان دهند که با آنها هستند؛ چرا که آمریکایی‌ها می‌خواهند ایران وسیله دفاعی نداشته باشد و از مسائل دفاعی خود دست بکشد.

انتهای پیام/

نظر شما