شناسهٔ خبر: 30557134 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مصر گذرگاهی تجاری با غزه ایجاد می‌کند

71588

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و از نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین تأکید کرد که مصر در حال ایجاد یک گذرگاه تجاری در مرز با نوار غزه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمود الزهار، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و از نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای الأقصی تصریح کرد، در صورت بازگشایی این گذرگاه؛ غزه دیگر برای تبادلات تجاری نه نیازی به دشمن صهیونیستی خواهد داشت و نه هیچ طرف دیگری.

وی عنوان کرد: فلسطین بجز نوار غزه سرتاسر تحت اشغال است. پیام ما در رابطه با تفاهمات حاصل شده برای آرام سازی اوضاع به دشمن صهیونیستی ابلاغ شد.

الزهار افزود: رژیم صهیونیستی باید بداند که ما هر وقت حرفی بزنیم، آن را عملی خواهیم کرد و این رژیم اکنون به سبب تظاهرات بزرگ بازگشت با بحرانی بزرگ مواجه شده است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی اظهار داشت: آنانکه برای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی دست و پا می‌شکنند، هدفشان حفظ حکومت‌های خود است.

الزهار تصریح کرد که به جای عادی سازی روابط، باید یک محور یکپارچه عربی برای بیرون راندن اشغالگران از فلسطین ایجاد شود.

این رهبر حماس در رابطه با پرونده آشتی ملی عنوان کرد که پایه و اساس آشتی ملی، توافقنامه قاهره است که سال ۲۰۱۱ گروه‌های فلسطینی آن را تحت نظارت مصر به امضا رساندند.

محمود الزهار خاطرنشان کرد که آشتی ملی با وجود دو برنامه متناقض و مغایر مقاومت و همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی، محقق نخواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما