شناسهٔ خبر: 30556739 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نیروگاه اتمی بوشهر 34 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرد

به گزارش ایرنا، حسین غفاری روز شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر افزود: از 11 اردیبهشت امسال تاکنون میزان تولید نیروگاه اتمی بوشهر 6.1 میلیارد

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، حسین غفاری روز شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر افزود: از 11 اردیبهشت امسال تاکنون میزان تولید نیروگاه اتمی بوشهر 6.1 میلیارد کیلووات ساعت بوده که از این میزان 5.5 میلیارد کیلووات ساعت تحویل شبکه سراسری شده است.
وی یادآور شد: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال باید 297 شبانه روز کار موثر در نیروگاه اتمی بوشهر انجام شود که 253شبانه روز آن عملیاتی است و دهه اول اسفند به جدلیل تعویض سوخت و تعمیرات نیمه اساسی فعالیت نیروگاه متوقف می شود.
وی بیان کرد: تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر باعث صرف جویی در مصرف 50 میلیون بشکه نفت خام شده و از نظر زیست محیطی نیز از تولید 29 میلیارد تن گازهای آلاینده به صورت دوره ای و تجمعی جلوگیری شده است.
غفاری، ایمنی در نیروگاه اتمی بوشهر را با یک اصل دفاع در عمق دانست و اضافه کرد: در مسیر آلاینده‌های نیروگاه‌های اتمی بوشهر چهار سد مختلف در نظر گرفته شده است که کمک می‌کند تا اگر نشتی هم اتفاق بیافتد، نشتی در خود نیروگاه مهار شود.
رئیس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: غیر از این سدهای فیزیکی یک سری سطوح را طراحی می‌کنیم که این سطوح از سدهای فیزیکی مراقبت می‌کنند.
وی اضافه کرد: سیستم‌های ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر چهارگانه است و هر یک از این کانال‌های ایمنی به طور 100 درصد می‌تواند دستورالعمل‌های خود را انجام دهند.
غفاری با اشاره به امضای قرارداد با اتحادیه اروپایی در ارتباط با مباحث فوکوشیما و استرس‌ تست نیروگاه اتمی، اضافه کرد: تجهیزات پرتابل خریداری شده است و تولید مدارک و مستندات لازم در دست اقدام است تا به تائید نظام ایمنی کشور برسد.
وی درباره ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر در مقابل زلزله گفت: بازرسی‌های داخلی و خارجی به صورت مستمر از نیروگاه اتمی انجام و ارتباط گسترده‌ای با آژانس و انجمن‌های مختلف وجود دارد.
رئیس نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: این نیروگاه دارای کمیته پدافند غیرعامل، مدیریت بحران است و تیم‌ های عملیات اضطراری تخصصی نیز تشکیل شده است.
وی یادآور شد: نیروگاه اتمی بوشهر دارای سه مرکز مدیریت بحران مجهز برای مدیریت حوادث و آزمایشگاه پایش محیطی است که از پیشرفته ‌ترین آزمایشگاه‌هاست و علاوه بر نیروگاه، شهر بوشهر و شهرهای اطراف را نیز پوشش می ‌دهد.
رئیس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: پایش محیطی سیار، تشکیل تیم‌های اضطراری و اجرای تمرین های تیم‌ها به صورت هر سه ماه یک بار انجام می شود.
رئیس نیروگاه اتمی بوشهر در باره رزمایش پدافند پرتوی نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این رزمایش با سناریو آلودگی محیط اطراف نیروگاه اتمی بوشهر با هدف ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در زمان آلودگی نیروگاه اجرا می‌ شود.
وی با اشاره به تمرین تخلیه درقالب این رزمایش اضافه کرد: نرم‌افزار جامع و کاملی برای اجرای این پدافند در نظر گرفته شده است و تمرین اطفای حریق نیز از دیگر مراحل این رزمایش است.
غفاری یادآور شد: نیروگاه اتمی بوشهر یک نیروگاه هزار مگاواتی در کنار خلیج فارس است که توان حرارتی رآکتور این نیروگاه سه هزار مگاوات و توان الکتریکی هزار مگاوات است.
وی اضافه کرد:‌ هر بارگذاری که در نیروگاه اتمی بوشهر انجام می شود، به مدت 290 تا 306 روز موثر را بسته به چیدمان می‌تواند در شبکه به هزار مگاوات کار کند.
رئیس نیروگاه اتمی بوشهر تعداد مجتمع‌های سوخت بارگذاری شده در راکتور این نیروگاه 163 بسته است که این نیروگاه برای اولین بار در سال 90 بارگذاری سوخت شد و توانستیم بعد از انجام تست‌های مختلف به شبکه وصل شویم.
دومین رزمایش پرتوی استان بوشهر در 10 روز آخر بهمن امسال با هدف ارتقای توان نیروها و شناسایی کاستی ها و مشکلات در زمان حادثه برگزار می شود.
6047/6043
انتهای پیام

نظر شما