شناسهٔ خبر: 30556432 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از میهمان سرزده تیم‌ملی تا ویتنام و دردسر کوتاهی قد!

در این گزارش نگاهی به حواشی بازی امروز تیم ملی و ویتنام خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

کوهی از حواشی در کنار زمین بازی امروز/ از میهمان سرزده تیم‌ملی تا ویتنام و دردسر کوتاهی قد!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هم نام حریف و هم برد مقتدرانه شاگردان کی‌روش در گام نخست باعث شده برخی تصور یک بازی آسان را برای تیم‌ملی مقابل ویتنام داشته باشند، اما نمایشی که این تیم از جنوب‌شرق آسیا برابر عراق داشت، نشان داد حداقل مثل یمن دست و پا بسته نیست. امروز از ساعت ١٤:٣٠ در ورزشگاه آل‌نهیان شاهد دومین بازی تیم‌ملی خواهیم بود؛ دیداری که هیچ انتظاری به جز کسب سه امتیاز از آن نداریم.

وینگادا، میهمان سرزده تیم‌ملی

یکی از اتفاقاتی که در آستانه بازی با ویتنام نگاه همه را به خود جلب کرد، حضور نلو وینگادا در تمرین تیم‌ملی بود. این مربی پرتغالی که قبلا هدایت پرسپولیس و تیم فوتبال امید ایران را برعهده داشته، به واسطه دوستی با کی‌روش قرار است تا پایان جام به‌عنوان مشاور فنی یوزها را همراهی کند. جالب این‌که کی‌روش حضور وینگادا در کنار تیم‌ملی را رایگان و رفاقتی توصیف کرده است. همچنین دکتر کریگ، یکی از مشهورترین دانشمندان علوم ورزشی استرالیا نیز به‌عنوان بدنساز، عضو جدید کادرفنی تیم‌ملی در جریان جام ملت‌ها شده است.

ویتنام و دردسر کوتاهی قد

با این‌که ویتنام افتخار خاصی از خود در فوتبال آسیا ثبت نکرده، اما قبل از جام ملت‌ها بیش از دو ‌سال در هیچ دیداری شکست نخورده بود و در بازی با عراق هم یک تیم خطرناک در حمله نشان داد. هدایت این تیم برعهده «پارک هونگ سو» سرمربی سابق کره‌جنوبی است که در بازی عراق می‌توانست حتی تیمش را برنده از زمین بیرون بیاورد. حالا این مربی کره‌ای و تیمش هدفشان را متوقف‌کردن ایران عنوان کردند، اما با یک مشکل بزرگ روبه‌رو هستند. ویتنام با میانگین قدی ١,٧٥ کوتاه‌ترین تیم جام به حساب می‌آید و کارشناسان فوتبال این کشور نیز پیش‌بینی کرده‌اند تیمشان برابر ایران از نظر بدنی مشکل داشته باشد.

بیشتر بخوانید:گران‌ترین مربیان جام ملت‌های آسیا را بشناسید

کی‌روش ترکیب را تغییر می‌دهد؟

با این‌که حضور برخی از بازیکنان در ترکیب اصلی تیم‌ملی تقریبا قطعی به نظر می‌آید، اما در برخی از پست‌ها شاید کی‌روش دست به تغییراتی نسبت به بازی اول بزند. مهمتر از همه این‌که علیرضا جهانبخش آمادگی لازم را پیدا کرده و باید دید بعد از غیبت مقابل یمن این بار به میدان می‌رود یا خیر. یکی از تغییرات احتمالی شاید در قلب خط دفاعی باشد، جایی که مجید حسینی فقط یک نیمه مقابل یمن بازی کرد و جای خود را به پژمان منتظری داد. یکی از مسائلی هم که هواداران و کارشناسان روی آن تاکید کرده‌اند، حضور فیکس سامان قدوس در زمین است.

با ورزشگاه پر صعود می‌کنیم؟

یوزهای ایرانی مثل بازی نخست در ابوظبی به میدان می‌روند، اما این بار در ورزشگاه آل نهیان با گنجایش فقط ١٢‌هزار نفر. در بازی نخست حدود ٥‌هزار ایرانی از شاگردان کی‌روش در ورزشگاه حمایت کردند و این بار پیش‌بینی استقبال بیشتری می‌شود. از آنجایی که با کسب سه امتیاز برابر ویتنام صعود ایران به دور بعدی قطعی خواهد شد، شاید این بار در استادیوم نه‌چندان بزرگ آل‌نهیان شاهد شوروحال بیشتری باشیم. نکته‌ای که در جریان تمرین تیم‌ملی در این ورزشگاه کادر فنی را نگران کرده، برج‌های بلند اطراف استادیوم است که امنیت را از نظر تاکتیکی به حداقل می‌رساند.

طعنه کی‌روش به قرارداد ٦ ماهه

کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از بازی ویتنام، این تیم را اصلا حریف ساده‌ای ندانست و شاگردانش را آگاه کرد: «به تفاضل گل فکر نمی‌کنیم، چون ما تیم مغروری نیستیم. تیم ما از افراد فروتن شکل گرفته است. همیشه باید به حریف احترام گذاشت. تفکر ما این است که حریف هم می‌خواهد فوتبال بازی کند و ویتنام نیز همین‌طور خواهد بود و احترام کامل را برای حریف قایل هستیم.» نکته مهمی که در نشست دیروز سرمربی تیم‌ملی مطرح شد، ماجرای توافق او با کلمبیا بود. کی‌روش طوری حرف زد که گویا کارش در ایران بعد از جام ملت‌ها به اتمام می‌رسد: «الان زمان مناسبی برای مطرح‌کردن این‌گونه صحبت‌ها نیست. مسئولان فوتبال ایران با نظارت وزارت ورزش از ماه جولای به بعد نخواستند ماندن من طولانی‌تر شود، ولی درحال حاضر وظیفه‌ای‌ دشوار و بی‌نهایت را پیش‌رو داریم.»

منبع:روزنامه شهروند

انتهای پیام/

نظر شما