شناسهٔ خبر: 30552424 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کمال خرازي: اميدواريم اشتباهات گذشته را مجددا تکرار نکنيم

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا-قانون اساسي کشور اين شاخص‌ها را در اختيار ما مي‌گذارد، بايد ببينيم  چقدر نسبت به قانون اساسي وفادار بوديم.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايسنا، سيد کمال خرازي به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در ارزيابي خود از سياست جمهوري اسلامي ايران، اظهار کرد: در اصول تغيير زيادي در سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران پديد نيامده، ما بر اساس اصل استقلال خودمان و بر اساس اصل حمايت از ملت‌ها، اصل ثبات کشور و همچنين براساس احياي ارزش‌هاي اسلامي همچنان پابرجا بوديم، فراز و نشيب به دلايل مختلف داشته اما در کليت بر اصول خودمان ايستادگي کرديم.

بسياري از مشکلات ما ناشي از استقلال‌طلبي ما است
وي تصريح کرد:‌ البته ريشه مشکلات‌مان هم با کشورهايي مثل آمريکا همين است که آن‌ها نمي‌خواهند موجوديت جمهوري اسلامي ايران را برتابند و بعضي از آن‌ها به صراحت مي‌گويند مي خواهيم تغيير رژيم انجام دهيم. بعضي ها نيز با پرده اين را صحبت مي‌کنند بنابراين بسياري از مشکلات ما ناشي از استقلال‌طلبي ما است، اين‌که بر ارزش‌هاي خود پا بر جا هستيم، از مستضعفين جهان حمايت مي‌کنيم، اين‌ها بر اساس قانون اساسي وظيفه ما است و آن‌ها نمي‌خواهند اين ارزش‌ها را برتابند.
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي کشورمان در پاسخ به اين سوال که اکنون با وجود گذشت 40 سال از انقلاب، در اين سال‌ها چه اشتباهاتي رخ داده و شما به‌عنوان کسي که سال‌ها مسئول بوديد اين اشتباهات را در چه مواردي مي‌دانيد که با شناخت‌ آن‌ها بتوان اشتباهات را سريع‌تر حل و اصلاح کرد؟ گفت: اشتباهات، طبيعت هر انساني است و نظام‌ها هم مجموعه انسان‌ها هستند، اما شاخص‌هايي داريم که بايد ببينيم  آيا به آن شاخص‌ها به درستي عمل شده يا خير؟.

اميدواريم اشتباهات  گذشته را مجددا تکرار نکنيم
اين ديپلمات ارشد کشورمان اظهار کرد:  قانون اساسي کشور اين شاخص‌ها را در اختيار ما مي‌گذارد، بايد ببينيم  چقدر نسبت به قانون اساسي وفادار بوديم. آيا همه ابعاد قانون اساسي را اجرا کرديم يا خير و اين‌ها بايد مورد ارزيابي قرار گيرد. اصل فرمايش شما درست است که بايد ما خود ارزيابي کنيم و ببينيم چه اشکالاتي داشتيم، چه خطاهايي را مرتکب شديم و در آينده چگونه مي‌شود از اين خطاها بر حذر بود و اين تقريبا وظيفه هر انساني است. اميدوار هم هستيم ما اشتباهات گذشته را مجددا تکرار نکنيم.

برچسب‌ها:

نظر شما