شناسهٔ خبر: 30551332 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

پیش‌بازی ایران - ویتنام؛ عطش شاگردان کی روش دامن ویتنامی‌ها را هم خواهد گرفت؟

ایران در دومین دیدار خود در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ به دیدار ویتنام خواهد رفتتیم ملی با پیروزی در این دیدار می‌تواند صعود خود به مرحله حذفی را مسجل کند و انتقام شکست تلخ بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ را بگیرد.

صاحب‌خبر -

در دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تیم ملی فوتبال ایران مقابل ویتنام صف‌آرایی خواهد کرد. شاگردان کی روش در صورت کسب نتیجه پیروزی به دور یک هشتم نهایی این رقابت‌ها صعود خواهند کرد.

 

مشخصات بازی

گروه D جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات

ایران - ویتنام

شنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۷

ساعت ۱۴:۳۰

ورزشگاه آل نهیان

دیدار تیم ملی ایران و ویتنام,اخبار فوتبال,خبرهای فوتبال,فوتبال ملی

 

پیش بازی

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی مقابل ویتنام صف‌آرایی خواهد کرد که با پیروزی ۵ بر ۰ مقابل یمن در بازی اول نیمی از راه صعود را پیموده و از دیدار دوم فقط پیروزی می‌خواهد. تیم کارلوس کی روش در بازی اول نشان داد که فارغ از ضعیف بودن یمن، تیمی هماهنگ و مدعی را روانه مسابقات کرده و بعید است که ویتنام سد محکمی برای ایران در راه صعود باشد. سرمربی پرتغالی تیم ملی احتمالاً همان ترکیب بازی اول را به زمین خواهد فرستاد و به واسطه تک اخطاره بودن رامین رضاییان در دفاع راست شاید وریا غفوری را جانشین او کند تا ایران در مراحل بالاتر مشکلی از بابت محرومیت بازیکنانش نداشته باشد.

دیدار تیم ملی ایران و ویتنام,اخبار فوتبال,خبرهای فوتبال,فوتبال ملی

 

نکته قابل توجه در مورد ویتنام میانگین سنی بازیکنان این تیم است. شاگردان کی روش در این دیدار مقابل تیمی با میانگین سنی ۲۳ سال محک خواهند خورد. اما همین ویتنام عراق را به دردسر انداخت و اگر گل علی ادنان در دقیقه ۹۰ بازی نبود عراقی‌ها هم‌اکنون در جدول کنار ویتنام یک امتیازی بودند.

 

از بازیکنان تأثیرگذار ویتنام می‌توان به مدافع این تیم گوینگ ترونگ هوانگ اشاره کرد که بازیسازی خوبی دارد. بیشتر قدرت ویتنامی‌ها در خط هافبک این تیم است جایی که گوینگ کوانگ های، هافبک هجومی این تیم بازیسازی قهار است و اکثر موقعیت‌های خلق شده در دیدار با عراق بوسیله او بوده است. لئونگ ژوان ترونگ، هافبک میانی ۲۳ ساله ویتنامی‌ها نیز بازی‌های خوبی را در لباس تیم ملی به نمایش گذاشته است. در خط حمله گوینگ چونگ فونگ مهاجم ۲۳ ساله‌ای است که در رده‌های سنی زیر ۱۹ سال، زیر ۲۲ سال و زیر ۲۳ سال و امیدهای ویتنام حضوری فعال داشته و برابر عراق نیز گلزنی کرده است. احتمالاً از فن ون دوک، وینگر ۲۲ ساله ویتنام نیز در بازی با ایران بیشتر خواهید شنید. 

 

دیدار تیم ملی ایران و ویتنام,اخبار فوتبال,خبرهای فوتبال,فوتبال ملی

با این همه به نظر می‌رسد مدافعان و دروازه‌بان ویتنام که ۳ گل از عراق دریافت کرده‌اند کار بسیار سختی مقابل مهدی طارمی، مهدی ترابی، سردار آزمون، سامان قدوس و به طور کلی فاز هجومی ایران خواهند داشت. مجید حسینی و مرتضی پورعلی گنجی به همراه بیرانوند نشان داده‌اند که راه رسیدن به دروازه ایران بسیار صعب العبور است چه رسد به ویتنامی‌های جوان و کم تجربه!

 

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران

دیدار تیم ملی ایران و ویتنام,اخبار فوتبال,خبرهای فوتبال,فوتبال ملی

 

 

نظر شما