شناسهٔ خبر: 30550834 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

در دیدار پادشاه بحرین و پامپئو چه گذشت/ نادیده گرفتن نقض حقوق بشر در بحرین

پادشاه بحرین شب گذشته به گرمی از وزیر خارجه آمریکا استقبال کرد و پامپئو هم با نادیده گرفتن موج سرکوبگری و استبداد آل خلیفه مدعی شد بحرین در مسیر صحیح حرکت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شبکه العربیه از ورود مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به بحرین در ادامه سفر منطقه‌ای خود خبر داد.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا جمعه شب با حمد بن عیسی آل خلیفه دیکتاتور بحرین دیدار کرد . حمد بن عیسی گفت بحرین  همواره بر تحکیم پایه‌های روابط خود با ایالات متحده در راستای منافع مشترک برای دو ملت دوست اشتیاق دارد.

پادشاه بحرین مدعی نقش فعال و تاثیرگذار اتباع آمریکایی و مشارکت آنها در آنچه به زعم خود پیشرفت فراگیر در پادشاهی خواند، شد و گفت پادشاهی بحرین به روابط مستحکم و شراکت قوی با آمریکای دوست افتخار می‌کند که بیش از 120 سال هماهنگی و همکاری با هدف تحقق منافع مشترک در تمام سطوح ادامه دارد.

پامپئو هم با تقدیر از پادشاه بحرین، انتخابات نمایشی اخیر در این کشور که با تحریم اکثریت مردم بحرین برگزار شد، موفقیت آمیز خواند و مدعی شد بحرین همواره در راه صحیح برای حفظ ثبات و تداوم پیشرفت خود حرکت می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا گفت دو کشور دوست روابط قدرتمندی دارند که در تمام زمینه‌ها در حال گسترش است .

دیکتاتور بحرین همچنین ضیافت شامی به افتخار وزیر خارجه آمریکا از حامیان همیشگی رژیم‌های دیکتاتوری عربی حاشیه خلیج فارس به پا کرد.

نکته مهم در اظهارات و مواضع پامپئو، بی‌ اعتنایی آشکار وی به نقض گسترده حقوق بشر در بحرین و ادامه سرکوبگری آل خلیفه است تا بار دیگر بر دوگانگی معیارهای آمریکا در زمینه حقوق بشر و  دروغ بودن این ادعاها تاکید کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما