شناسهٔ خبر: 30550795 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

حذف ۴ صفر از پول ملی چه تأثیری بر تورم دارد؟

تسنیم نوشت:‌ عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس حذف چهرا صفر از پول ملی را در میزان رشد اقتصادی و کنترل تورم مؤثر ندانست. 

صاحب‌خبر -

امیر خجسته با اشاره به اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی برای حذف 4 صفر از پول ملی، گفت: با جهش قیمت‌های ارزی کشور، حذف چهار صفر از پول ملی، تأثیری در رشد اقتصادی و تورم نداشته و باید تیم اقتصادی دولت برنامه‌ای برای برگشت ارزش پول ملی  و تحول در اقتصاد تعریف کنند.

وی در واکنش به خبر حذف 4 صفر از واحد پول ملی، اظهار داشت: سیاست‌گذاری پولی و بانکی کشور باید به یک انضباط برسد تا بتوان تورم را کنترل کرد تا ارزش پول ملی حفظ شود.

حذف ۴صفر

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس  با اشاره به حذف صفر پول کشورهایی مانند ترکیه، زیمباوه و آلمان غربی، افزود: شرایط کشورهایی مانند ترکیه و آلمان، اَبَر تورم نبوده است، البته بایستی به اقتضای شرایط در گذشته اقدام می‌شد، اما این که تصور کنیم حذف 4 صفر از پول ملی می‌تواند تأثیری در معیشت مردم ایجاد کند و راهگشا باشد، در اشتباه هستیم.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه در کشور انضباط پولی و مالی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: موضوع حذف صفر از پول ملی باید از جنبه اقتصادی بررسی و با تدوین سیاستهای کنترلی، مشکل تورم و شتاب آن در را جامعه کم کرد.

۲۲۳۲۲۴

نظر شما