شناسهٔ خبر: 30550532 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دیدار سفیر و رایزن فرهنگی ایران با عالی‌ترین مقام مذهبی سوئد

حوزه/ سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوئد با اسقف اعظم کلیسای سوئد در شهر اوپسالا مقر اسقفی سوئد دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید رسول مهاجر، سفیر و سید عبدالمجید میردامادی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوئد، با اسقف اعظم کلیسای سوئد در شهر اوپسالا مقر اسقفی سوئد دیدار و درباره زمینه‌های همکاری فرهنگی و دینی بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

سفیر ایران از موقعیت مسیحیان و دیرینه کلیساهای ایرانی و گوناگون جمعیت‌های مسیحی و حقوق اقلیت‌های دینی در ایران سخن گفت و از خانم آنته یاکلین، رییس کلیسای سوئد جهت بازدید از اماکن فرهنگی ایران و آشنایی با تاریخ و فرهنگ و مردم کشورمان دعوت بعمل آورد.

مهاجر پیرامون ارتباطات بینادینی در ایران اظهار کرد: ارتباطات دینی به ویژه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت سال‌هاست که در ایران مورد اهمیت واقع شده و این گفت‌وگو بخشی با کلیساهای جهانی از جمله شورای جهانی کلیساها بوده که کلیسای سوئد نیز در آن عضویت دارد.

وی همچنین، مسائل و عناوین گفت‌وگوهای بینادینی در حوزه مسائل کلامی اسلام و مسیحیت، مسائل اجتماعی و نقش گفت‌وگوهای دینی در ارتباطات بین‌المللی را یادآور شد.

میردامادی، رایزن فرهنگی ایران در سوئد نیز در سخنانی، به جایگاه گفت‌وگوی دینی در ایران به خصوص میان مسلمانان ایران و جامعه دینی و کلیسای فرانسه اشاره کرد.

یاکلین، رئیس کلیسای سوئد به علاقمندی خود از وضعیت امروز ایران، دستاوردهای فرهنگی ایران و موقعیت اجتماعی زنان در ایران اشاره کرد.

نظر شما