شناسهٔ خبر: 30546181 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

یک پنجم جمعیت انگلیس در فقر زندگی می‌کنند

باشگاه خبرنگاران

میزان فقر و گرسنگی در میان کودکان و بزرگسالان در انگلیس به مرز هشدار رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نشریه ایندیپندنت، مدیران مدارس در انگلیس می‌گویند دانش آموزان فقیر که گرسنه به مدرسه می‌آیند، از فرط گرسنگی از سطل‌های زباله مواد غذایی بر می‌دارند.

روزنامه ایندیپندنت به نقل از مدیران مدارس انگلیس نوشت: والدین دانش آموزان فقیر گریه کنان به اولیای مدارس اطلاع می‌دهند که قادر به سیر کردن شکم فرزندانشان نیستند.

یکی از مدیران مدارس انگلیس در این باره گفت: از هر ده دانش آموز این مدرسه، خانواده یک دانش آموز به علت نداشن پول کافی، از مواد غذایی سازمان‌های خیریه استفاده می‌کند. در کیف شماری از دانش آموزان، هیچ ماده غذایی وجود ندارد و گرسنه ماندن دانش آموزان، رفتار آنان را تغییر می‌دهد و به برداشتن باقی مانده مواد غذایی از سطل‌های زباله وا می‌دارد.

صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف در سال ۲۰۱۷ میلادی در گزارشی اعلام کرده بود ۱۹ درصد از کودکان زیر ۱۵ سال انگلیسی در خانوار‌هایی زندگی می‌کنند که والدین در تامین غذای آن‌ها با دشواری روبرو هستند.

روز پنج شنبه شماری از نمایندگان مجلس انگلیس از دولت خواستند تا برای فقر، وزیری انتخاب کنند تا برای بحران تامین غذای خانوار‌های فقیر، به ویژه خانوار‌های دارای فرزند کم سن و سال چاره اندیشی کند. براساس آمار خیریه جوزف رانتری (Joseph Rowntree Foundation) اکنون ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار کودک، به عبارتی ۳۰ درصد از مجموع کودکان انگلیس، در فقر بزرگ می‌شوند. همچنین ۸ میلیون فرد بالغ و شاغل، یک میلیون و نهصد هزار بازنشسته فقیرند و مجموعا ۱۴ میلیون انگلیسی در فقر زندگی می‌کنند که معادل یک پنجم از جمعیت این کشور است.

نظر شما