شناسهٔ خبر: 30545149 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

برنامه تازه آمریکا در سوریه: مذاکرات کردها و دمشق شکست بخورد

ایرنا نوشت: سیاستمدار کرد سوری و مشاور رسانه ای پیشین یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) جمعه شب اعلام کرد که واشنگتن تلاش می کند، مذاکرات رهبران کردهای سوریه با دولت دمشق را به شکست بکشاند.

صاحب‌خبر -

«ریزان حدو» به خبرگزاری ریا نووستی ' روسیه گفت: آگاهی کامل دارم که «جیمس جفری» فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه، نامه های متعددی به مدیریت خودمختار در مناطق کردنشین شمال سوریه داده است و در آن توصیه کرده که عجله ای برای مذاکره با دمشق نداشته باشند، چرا که به زودی تغییراتی به نفع آنها به ویژه پس از نشست ماه فوریه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روی خواهد داد.
حدو تصریح کرد که جفری همچنین در نامه هایش به موضوع پرواز ممنوع شدن شمال سوریه نیز اشاره کرده است.
این سیاستمدار کرد سوری تاکید کرد که این سخنان آمریکایی ها بسیار نگران کننده است و از رهبران کرد خواست که با این موضوع محتاطانه برخورد کنند.
حدو هرگونه تاخیر در تصمیم گیری مقام های کرد را برخلاف منافع شورای دمکراتیک سوریه (شاخه سیاسی نیروهای دمکراتیک کرد سوریه (ی.پ.گ) و حکومت خودگردان کردها در شمال این کشور دانست و ابراز تاسف کرد که بخشی از رهبران کرد همچنان منتظر تغییراتی در تصمیمات ایالات متحده هستند.
مشاور پیشین رسانه ای یگان های مدافع خلق تصریح کرد که مذاکرات کردها با دولت مرکزی سوریه همچنان در فضایی بسیار مثبت جریان دارد.
حدو اعلام کرد که کردهای سوریه با موضعی که «ریاض درار» رئیس مشترک شورای دموکراتیک وابسته به حزب دموکراتیک سوریه در گفت و گو با روزنامه عربستانی الشرق الاوسط مطرح و گفته بود که دولت سوریه مشروعیت خود را در مارس 2011 از دست داد، موافق نیستند.
این سیاستمدار کرد با استقبال از وجود نشانه های مثبت از رفتار دمشق در خصوص روند مذاکرات با رهبران کرد، به اظهارات اخیر «فیصل المقداد» معاون وزیر امورخارجه سوریه اشاره کرد که گفته بود: دمشق در سایه حمله نظامی احتمالی ترکیه به شمال کشور، برای کاهش تنش تماس با کردها تلاش کرده است.
 

64231

نظر شما