شناسهٔ خبر: 30543877 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

بری: حضور سوریه در نشست بیروت ضروری است؛ نظام لیبی با رژیم قذافی فرقی ندارد

رئیس پارلمان لبنان بر ضرورت حضور سوریه در نشست اقتصادی بیروت تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع نزدیک به نبیه بری رئیس پارلمان لبنان به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که او خواستار دعوت از سوریه برای حضور در نشست اقتصادی بیروت خواهد شد.

این منابع افزودند که بری اخیرا در یکی از سخنرانی هایش گفته است: درخواست ما مبنی بر دعوت از سوریه برای حضور در نشست بیروت مبتنی بر حقایقی آشکار است و این در حالی است که تصمیم عدم دعوت از این کشور سنخیتی با واقعیت موجود ندارد.

به گفته این منابع بری در این سخنان اظهار داشته است: نشست عربی اوضاع اقتصادی مختلف از جمله موضوع بازسازی سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دهد پس چگونه نباید سوریه در این نشست حضور یابد؟

بری افزود: ما پیش از این گفتیم که لبنان و سوریه صرف نظر از روابط تاریخی و جغرافیایی نزدیک روابط دیپلماتیک خود را حفظ کرده اند و سفارتخانه های دو کشور فعال است و روابط ما در تمام سطوح با سوریه برقرار است.

به گفته این منابع، نبیه بری درباره مشارکت هیئت لیبی در نشست بیروت گفته است: نظام کنونی در لیبی از لحاظ موضع گیری در قبال مسئله امام موسی صدر و همراهانش فرقی با رژیم قذافی ندارد زیرا تمام تماس های جاری برای همکاری در زمینه مشخص شدن سرنوشت امام موسی صدر را رد و آن را با مانع مواجه کرده است.

رئیس پارلمان لبنان پیش از این خواستار تعویق نشست اقتصادی بیروت که قرار است در روزهای نوزدهم و بیستم ژانویه جاری برگزار شود شده و بر ضرورت مشارکت سوریه در این نشست تاکید کرده بود.

تاکید نبیه بری بر لزوم دعوت از سوریه برای شرکت در نشست اقتصادی بیروت

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما