شناسهٔ خبر: 30543359 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

کره جنوبی 1-0 قرقیزستان؛ صعودی اقتصادی، دست در دست چین!

احسان ولی دوست

کره جنوبی موفق به شکست قرقیزستان شد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در چارچوب رقابت های جام ملت های آسیا و در دور دوم مسابقات، تیم کره جنوبی به مصاف قرقیزستان رفت.

قرقیزستان-کره جنوبی

ورزشگاه حائز بن زاید

ورزشگاه حائز بن زاید

ترکیب دو تیم

قرقیزستان-کره جنوبی

گزارش بازی

بازی با عملکرد کاملا نزدیک دو تیم آغاز شد. در ابتدای کار شاهد بازی با کیفیتی نبودیم و مدام توپ میان دو تیم رد و بدل می شد. پس از گذشت مدت زمانی قرقیزستان مقداری خطرناک ظاهر شد اما دفاع کره جنوبی عملکرد مناسبی نشان داد و مانع از خطرسازی قرقیزستان روی دروازه اش شد. پس از آن کره جنوبی دست به حمله زد که آنها نیز در امر گلزنی ناموفق بودند. در ادامه بازی بیشتر در اختیار کره جنوبی بود آنها در تدارک حمله برای گلزنی بودند. در مواردی آنها بسیار موفق عمل کردند اما ضربه نهایی توسط بازیکنان این تیم به خوبی به سمت دروازه شلیک نمی شد.سر انجام دقیقه 42، روی ضربه کرنر، کیم مین جائه با ضربه سری زیبا و دقیق موفق به گشودن قفل دروازه قرقیزستان شد. با همین تکل گل، نیمه اول به سود کره جنوبی پایان یافت.

کره جنوبی-قرقیزستان

45 دقیقه دوم بازی توسط کره جنوبی بهتر آغاز شد و چونگ یونگ موقعیت داشت تا برای تیمش گلزنی کند اما توپ راهی به دروازه قزاق‌ها نیافت. پس از آن تیم قزاقستان سعی کرد به دروازه کره جنوبی حمله کند. آنها بازی را در اختیار داشتند اما دفاع متراکم کره اجازه گلزنی به حریف را نمی داد. پس از گذشت مدت زمانی، کره باز هم ابتکار عمل را در دست گرفت و اگر بی دقتی مهاجمان این تیم نبود، آنها به سادگی می توانستند برتری‌شان را افزایش دهند. در دقیقه 68، ضربه سر اوی جو به تیرک افقیِ دروازه قرقیزستان برخورد کرد و پس از آن روی خط دروازه فرود آمد و باز هم راهی به درون دروازه پیدا نکرد. 4 دقیقه بعد نیز، باز هم ضربه اوی جو پس از اثر دروازه بان روی توپ به تیرک افقی برخورد کرد و بازهم گل نشد. به همین ترتیب بازی ادامه یافت و همچنان بی دقتی مهاجمان کره جنوبی، مهمترین نکته بازی بود.

سرانجام با سوت داور، کره جنوبی با حساب 1-0 پیروز شد و صعودش به مرحله حذفی رقابت ها را قطعی کرد. کره در آخرین دیدارش در مرحله گروهی به مصاف چین می رود، دیداری که تکلیف صدرنشین این گروه را مشخص می کند و این موضوع برای تیم ملی ایران نیز مسئله ای مهم به شمار می رود.

نظر شما