شناسهٔ خبر: 30543166 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

کشته‌شدن چندین فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در حمله پهپادی انصارالله یمن

صاحب‌خبر -
 

سرویس خارجی: حمله پهپادی کم سابقه انصارالله به تجمع و مراسم رژه نیروهای ائتلاف سعودی در استان «لحج» یمن ، به کشته و زخمی شدن دهها تن از فرماندهان ارشد و مقامات سیاسی بلندپایه ائتلاف عربستان از جمله استاندار این استان منجر شد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک »، چندین فروند پهپاد «قاصف ۲ K » انصارالله یمن پس از رصد دقیق اطلاعاتی، رژه بزرگ و تجمع گسترده نیروهای ائتلاف عربستان در پایگاه نظامی «العند»، واقع در استان «لحج» یمن را آماج حملات موشکی خود قرار دادند که در پی آن ، شمار زیادی از فرماندهان ارشد و مقامات سیاسی بلندپایه ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند.

خبرگزاری «اسپوتنیک » اعلام کرد: در پی این حملات علاوه بر کشته شدن چندین تن، «عبدالله النخعی» رئیس ستاد مشترک دولت مستعفی یمن ،«صالح الزندانی»، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش این دولت ، «محمد صالح»، رئیس دستگاه اطلاعات دولت مستعفی و «ثابت جواس» از فرماندهان نظامی این ائتلاف نیز به شدت زخمی شده اند. همچنین شبکه خبری«الجزیره» نیز اعلام کرد که استاندار «لحج» در میان زخمی شدگان این حملات قرار دارد.از سوی دیگر و همزمان با این حملات، منابع یمنی از حمله دیگر یگان پهپادی ارتش انصارالله به مواضع ائتلاف سعودی، این بار در استان «عسیر»، در جنوب عربستان خبر دادند که به هلاکت شمار دیگری از نظامیان و مزدوران ائتلاف عربی منجر شد.

در همین حال، دو غیر نظامی یمنی در ادامه حملات ارتش عربستان به شهرهای مرزی «رازح» و «منبه» در استان «صعده» واقع در شمال یمن کشته شدند.در چنین شرایطی، «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجی امارات از حمله پهپادی یمنی ها به عناصر و سرکردگان وابسته به رئیس جمهوری مستعفی یمن و مزدوران ائتلاف سعودی-اماراتی در «لحج» که کشته و زخمی شدن دهها تن از آنها را درپی داشت، انتقاد کرد.

نظر شما