شناسهٔ خبر: 30542248 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جشنواره مردمی فیلم عمار برگزیدگان خود را شناخت

با برگزاری مراسم اختتامیه نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار برگزیدگان بخش های مختلف مشخص شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از عمارفیلم، مراسم اختتامیه نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با معرفی برگزیدگان بخش های مستند و داستانی و همچنین پاسداشت «سیروس مقدم» کارگردان سریال پایتخت در سینما فلسطین برگزار شد.

 

اسامی برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره فیلم عمار به این شرح است:

 

هیئت داوران بخش «تاریخ سیاسی و فتنه ۸۸»؛ متشکل از آقایان مهدی نصیری، محمدحسین باقری، مهدی کلهر، مجید بذرافکن و جواد رمضان نژاد، ضمن تقدیر از اثر «مجتهد لاری» به کارگردانی «جواد یقموری» و اثر «تاریک‌خانه روشن» به کارگردانی «میثم آقابیکی آرانی و میثم نیکفر»، لوح افتخار این بخش را به اثر «آینه های شکسته» به کارگردانی «عبدالعلی مکرمی اصل» و اثر «راه طی شده» به کارگردانی «علی ملاقلی پور» و به خاطر اجرای موثر و گیرا به «ناصر طهماسب» اهداء کرد. همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به اثر «شورش علیه سازندگی» به کارگردانی «مصطفی شوقی» اهداء کرد.

 

هیئت داوران در بخش «جبهه فرهنگی»؛ متشکل از مسعود رضایی،سید سلیم غفوری و علی نادری، ضمن تقدیر از اثر «شهریاری از ملک قرآن» به کارگردانی «مهدی فارسی»، لوح افتخار این بخش را به اثر «عطر سیب» به کارگردانی «داوود جلیلی» و اثر «متولد آذر» به کارگردانی «سید رضا حسینی» اهدا کرد. همچنین هیئت داوران در این بخش هیچ اثری را شایسته دریافت فانوس ندانست.

 

همچنین هیئت داوران در بخش «جنگ نرم»؛ ضمن تقدیر از اثر «آیسک» به کارگردانی «حمید عبداله زاده» و اثر «آن ۱۰ ثانیه» به کارگردانی «عادل انیسی»، لوح افتخار و «جایزه مردمی تورقوزآباد»؛ یک فرش دستبافت اهالی روستای تورقوزآباد را به دلیل «روشنگری، تناسب اثر با وقایع روز و نگاه به آینده و ترسیم وضعیت بعد از آشوب» به اثر «تهران دمشق» به کارگردانی «سید محمدعلی صدری‌نیا» اهدا کرد. هیئت داوران این بخش؛ فانوس این بخش را به دلیل «ارائه روایت و پرداختی موفق و اتکا به پژوهشی محکم» به اثر «روزی روزگاری ترامپ» به کارگردانی «علیرضا بوالی» اهدا کرد.

 

هیئت داوران در بخش «بیداری اسلامی و جهانی»؛ متشکل از امیر تفرشی، محسن برمهانی، حمیدرضا غریب رضا و بیژن نوباوه، ضمن تقدیر از اثر «شیون یانکی ها» به کارگردانی «میثم پوررشیدی» و اثر «مردی با سلاح کلمات» به کارگردانی «حسین احمدی»، لوح افتخار این بخش را به دلیل «موفقیت در پرداخت سوژه» به اثر «عماد» به کارگردانی «ایمان گودرزی» اهداء کرد. همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به دلیل «روایت تاریخی پربار، و روان و متقن» به اثر «فرزند امام» به کارگردانی «سیدمحتشم علی نقوی» اهداء کرد.

 

هیئت داوران بخش «نقد درون گفتمانی»؛ متشکل از حسن عباسی، محمدصادق کوشکی، منصور نظری، علی محمد مودب و یاسر جلالی، ضمن تقدیر از اثر «باج» به کارگردانی «محمد پایدار» و اثر «یک قطره زندگی» به کارگردانی «سید محمدباقر سجادپور»، لوح افتخار این بخش را به اثر «خوره» به دلیل «قوت پژوهش و کوشش برای بصیرت‌افزایی» به کارگردانی «محمدرضا امامقلی» و به اثر «فروشنده ۲» به دلیل «آینده نگری، جسارت، پژوهش و پرداختن به یک موضوع راهبردی و آینده نگری و توجه به مقوله‌ی امید» به کارگردانی «علیرضا بوالی» اهدا کرد. همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به اثر «دریابست» به دلیل «جسارت سازنده،نقد و پیگیری مناسب و نمایش خوب عدالتخواهی و به کارگیری خلاقیت های جمهوری اسلامی در مقابله با فساد» به کارگردانی «محمود شهبازی» اهداء کرد.

 

هیئت داوران در بخش «مدافعان حرم»؛ متشکل از محسن یزدی، جهانگیر خسروشاهی و جواد اردکانی، ضمن تقدیر از اثر «ابوضرغام» به کارگردانی «وحید فراهانی» و اثر «تیم تخریب» به کارگردانی «محمد حاجی مقصودی»، لوح افتخار این بخش را به اثر «عابدان کهنز» به کارگردانی «مجید رستگار» و به علت «سوژه جذاب و پرداخت مناسب» به اثر «کرار» به کارگردانی «محسن عقیلی» اهداء کرد. همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به علت «ثبت صحنه های ناب و داستان پرکشش فیلم» به اثر «نجات» به کارگردانی «امیر حسین نوروزی» اهداء کرد.

 

هیئت داوران در بخش «جنگ اقتصادی»؛ متشکل از عادل پیغامی، مسعود براتی و سیدامیر سیاح، ضمن تقدیر از اثر «ترینیتی» به کارگردانی «مسعود کارگر»، لوح افتخار این بخش را به علت «امید آفرینی و کیفیت فنی» به اثر«خاویار قم» به کارگردانی «محمد جواد رحیمی» و به علت «توجه دادن مخاطب به موضوعی مهم و راهبردی و بهره‌گیری از پژوهشی درخور» به اثر «جوجه های انگلیسی» به کارگردانی «محمد هادی اینانلو» اهدا کرد. همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به علت «امید آفرینی و موفقیت در نمایش استقامت، استفاده از قابلیت ها و عناصر درام، نمایش مبارزه با خودباختگی و تحریم داخلی، توجه به عنصر توکل، پیام های خوب ضمنی مناسب، ارائه مصداق روشن اقتصاد مقاومتی و شرکت های دانش بنیان» به اثر «به نام پدر» به کارگردانی «محمد تقی رحمتی» اهدا کرد.

 

هیئت داوران بخش «ملت قهرمان»؛ متشکل از محمد سرشار، رحیم مخدومی، سینا واحد، مهدی حسین زاده و فرزاد جهان بین، ضمن تقدیر از اثر «۱۸ درصد» به کارگردانی «مصطفی شبان»، لوح افتخار این بخش را به دلیل «ارائه روایتی بومی و امید آفرینی» به اثر «جلیل و خلیل» به کارگردانی «روح الله اکبری» اهداء کرد. همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به دلیل «پرداختن به آسیب های اجتماعی درحین یک روایت حماسی» به اثر «بانو» به کارگردانی «محمد حبیبی منصور» اهداء کرد.

 

هیئت داوران بخش «فیلم کوتاه»؛ متشکل از محمد کاسبی، ابراهیم فیاض، ابوالقاسم طالبی، هوشنگ توکلی و مجید زین العابدین، لوح افتخار این بخش را به اثر «هر سال اربعین» به کارگردانی «میلاد محمدی» و اثر «اسپری» به کارگردانی «محسن مجید‌پور» و اثر «داستان آینده» به کارگردانی «میثم ملکی پور» به خاطر حمایت از کالای ایرانی اهدا کرد. همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به اثر «آخرشه» به کارگردانی «رضا کشاورز» و اثر «نفرس» به کارگردانی «سامان غنائمی» اهداء کرد.

 

هیئت داوران بخش «فیلم نیمه بلند»؛ ضمن تقدیر از فیلم «برادر» به کارگردانی «مهدیه قطب الدین محمدی» و اثر «لیوان» به کارگردانی « محمد فرج صالحی»، لوح افتخار این بخش را به اثر «تقاص» به کارگردانی «محسن امانی» اهداء کرد. همچنین هیئت داوران؛ فانوس بهترین کارگردانی را به اثر «سوزن» به کارگردانی «یوسف جعفری» و جایزه ویژه بهترین فیلم را  به اثر «مستوره» به کارگردانی «الهام هادی نژاد» اهداء کرد. هیئت داوران این بخش لوح افتخار بهترین بازیگری را به دلیل حضور موفق در اثر «مستوره» به «بهار نوحیان» اهدا کرد.

 

در بخش «فیلم بلند»؛ هیئت داوران لوح افتخار این بخش را به اثر «جایزه ویژه» به کارگردانی «سید علی سیدی» تقدیم کرد. داوران هیچ یک از آثار این بخش را شایسته دریافت فانوس ندانستند.

نظر شما