شناسهٔ خبر: 30542193 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت-قدیمی | لینک خبر

نمونه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۷ با حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL GM1 Ultra را ببینید

به نظر می رسد که سال ۲۰۱۹ سالی است که موبایل های با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی زیاد باشد، حتی با درصد بیشتری در موبایل های میان رده با این دوربین پُررزلوشن ارایه خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

به نظر می رسد که سال ۲۰۱۹ سالی است که موبایل های با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی زیاد باشد، حتی با درصد بیشتری در موبایل های میان رده با این دوربین پُررزلوشن ارایه خواهند شد. امروز می خواهیم با هم نمونه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۷ با حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL GM1 Ultra را ببینیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

پنج ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم حسگر تصویر IMX586 سونی رزلوشن ۴۸ مگاپیکسلی و پیکسل های ۰٫۸ میکرومتری ارایه می کند. سه ماه بعد از آن حسگر تصویر ۳۲ و ۴۸ مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL رسما معرفی شدند. این ها و شایعات متعدد موبایل های مختلف با دوربن ۴۸ مگاپیکسلی به ما می گویندکه گویا آینده رزلوشن موبایل ها ما، ارتقا از ۱۲ به ۱۶ یا ۲۰ مگاپیکسل نیست بلکه از ۱۲ به ۴۸ مگاپیکسل است!

آینده رزلوشن موبایل ها ما، ارتقا از ۱۲ به ۱۶ یا ۲۰ مگاپیکسل نیست بلکه از ۱۲ به ۴۸ مگاپیکسل است

یک ماه پیش در ترنجی دیدیم که نمونه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آنر وی ۲۰ (Honor V20) منتشر شد و حالا نمونه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۷ با حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL GM1 Ultra منتشر شده است. تفاوت بین این دو دسته از تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی این است که اولا دستگاه هایی که از آن ها این تصاویر را ثبت کرده اند چیپست های متفاوت و قیمت بسیار متفاوت دارند (نمونه آنر تقریبا ۳ برابر گران‌تر از نمونه ردمی است) و البته حسگر تصویر آنر را سونی تامین کرده و حسگر تصویر ردمی را سامسونگ.

بسیار خوب، این نمونه های دوربین ردمی نوت ۷ را با حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL GM1 Ultra می بینیم:

نمونه ۴۸ مگاپیکسلی (ری‌سایز شده)

نمونه ۴۸ مگاپیکسلی (ری‌سایز شده)

نمونه ۱۲ مگاپیکسلی (ری‌سایز شده)

نمونه ۱۲ مگاپیکسلی (ری‌سایز شده)

حالت بوکه دوربین شیائومی ردمی نوت ۷ را می توانید در تصویر زیر ببینید که خیلی خوب انجام شده است. یک حالت جدید برای دوربین های موبایل در دوربین ردمی نوت ۷ به نام حالت ضدنور هم قرار دارد که می تواند جذاب باشد:

به صورت کلی نمی توان گفت که این دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۷ “فوق العاده” است اما قیمت ۱۵۰ دلاری را که ببینید، این واقعا عالی است. حسگر تصویر نیم اینچی سامسونگ که در حالت ۴۸ مگاپیکسلی پیکسل های ۰.۸ اینچی و در حالت ۱۲ مگاپیکسلی از ترکیب پیکسل ها، پیکسل های بزرگ ۱.۶ میکرونی را دارد، عملکرد خوبی روی این دستگاه داشته است اما قطعا به مانند خروجی آنر وی ۲۰ نیست. لطفا توجه داشته باشید که این لزوما به دلیل حسگر تصویر نیست و موارد زیادی در کیفیت دوربین دخیل هستند.

نظر شما درباره دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۷ چیست؟

لینک کوتاه:

نظر شما