شناسهٔ خبر: 30541877 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

ایران برای نخستین بار عملیات مشترک پهپاد و جنگنده را اجرا کرد + تصاویر

خبرگزاری ایرنا

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که برای نخستین بار در کشور عملیات مشترک هواپیما‌های جنگنده و بمب افکن به همراه پهپاد‌ها اجرایی شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش پارسینه؛ فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که برای نخستین بار در کشور عملیات مشترک هواپیما‌های جنگنده و بمب افکن به همراه پهپاد‌ها اجرایی شد.

امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» اظهارداشت: در رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت برای نخستین بار در کشور عملیات پرواز ترکیبی پهپاد‌ها و جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش اجرایی شد.

وی توضیح داد: در این عملیات که از نظر فرماندهی و کنترل منحصر به فرد است، همزمان پهپاد رزمی و هواپیمای با سرنشین رزمی به منظور انهدام هدف مورد نظر به پرواز در آمدند و در کنار یکدیگر دست به عملیات زدند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: در کنار این دو پرنده رزمی یک پهپاد شناسایی نیز به پرواز در آمد تا صحنه نبرد را رصد و به مرکز فرماندهی و کنترل گزارش دهد.

به گزارش ایرنا، نیروی هوایی ارتش در این رزمایش برای نخستین بار پهپاد‌های رزمی خود را عملیاتی و با کمک آن‌ها اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از انواع پهپاد‌های شناسایی، رزمی، جنگ الکترونیک یکی از قدرتمندترین یگان‌های پهپادی منطقه را در اختیار دارد.

مرحله نهایی و عملیاتی رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت که از صبح روز گذشته آغاز شد، ظهر امروز پایان یافت.

در این رزمایش هواپیما‌های بمب افکن سنگین راهبردی سوخو ۲۴ و اف ۴، اف ۵، اف ۷، میگ ۲۹، اف ۱۴، صاعقه، هواپیما‌های سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷، هواپیما‌های ترابری و پشتیبانی c۱۳۰ به همراه انواع هواپیما‌های بدون سرنشین مجهز به موشک‌های نقطه زن و بمب‌های هوشمند برد بلند حضور داشتند.
 

نظر شما