شناسهٔ خبر: 30541247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر دفاع ایران در مراسم تحلیف مادورو شرکت کرد

تهران-ایرنا- مراسم تحلیف « نیکلاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان 94 کشور جهان در دادگاه عالی قضایی این کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، «امیر سرتیپ امیر حاتمی» به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در مراسم دانشکده نظامی نیروهای مسلح ونزوئلا در محل صبحگاه این دانشکده که با حضور مقامات عالیرتبه کشورهای مختلف و نیروهای مسلح برگزار شد، شرکت کرد.
مادورو رییس جمهوری این کشور پس از مراسم تحلیف در جمع مهمانان و فرماندهان نظامی کشورش به سخنرانی پرداخت.
مادورو در حالی در دادگاه عالی قضایی این کشور برای دور جدید رییس جمهوری خود سوگند یاد کرد که طی سخنانی به مواضع ضد استکباری و امپریالیستی ونزوئلا از دوران «چاوز» تاکنون اشاره کرد و یادآور شد: مردم بولیواری با مقاومت و آگاهی بیشتر مستحکم تر از گذشته این مسیر را ادامه خواهند داد و مطمئن هستیم که پیروزی با ما و مردم ماست.

**دیدار وزیر دفاع ایران با همتای ونزوئلایی خود
امیر سرتیپ امیر حاتمی امروز در ادامه سفر خود در ونزوئلا با ارتشبد «ولادیمیر پادرنیو لوپز» وزیر دفاع این کشور دیدار و گفتگو کرد.
طرفین در این دیدار با مرور و بررسی سابقه همکاری های دفاعی درخصوص دستیابی به یک نقشه راه جامع همکاری های مشترک با بهره گیری از تمام ظرفیت ها به توافق رسیدند.
در این دیدار امیر سرتیپ حاتمی از وزیر دفاع ونزوئلا برای سفر به ایران دعوت کرد.
ارتشبد ولادیمیر پادرنیو لوپز نیز با ابراز خرسندی از حضور وزیر دفاع کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف رییس جمهوری ونزوئلا ،حضور وزیر دفاع ایران را نقطه عطف روابط دوجانبه دانست.
سیام**2021**1336

نظر شما