شناسهٔ خبر: 30539456 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا مهاجران اخراجی را به خطرناک‌ترین شهر مکزیک می‌فرستد

روزنامه واشنگتن پست از تصمیم مقامات آمریکا برای اعزام شماری از مهاجران اخراجی به شهر خطرناک رینوسا در مرز مکزیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

آمریکا مهاجران اخراجی را به خطرناک‌ترین شهر مکزیک می‌فرستدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست نوشت مقامات مهاجرتی آمریکا حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ مهاجر اخراجی را به یکی از خطرناک‌ترین شهر‌های مکزیک بازگرداندند. تمام این مهاجران که از اتباع مکزیک هستند سال‌ها به صورت غیرقانونی در آمریکا زندگی می‌کردند و هیچ اطلاعی از شهرت شهر رینوسا (خطرناک‌ترین و ناامن‌ترین شهر مکزیک) ندارند.

بر اساس نظرسنجی دولت، شهر رینوسا که در ایالت تامائولیپاس، تنها امتداد مرزی شمالی مکزیک است که وزارت خارجه این کشور درباره سفر به این منطقه هشدار داده است.

از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ تعداد قتل و آدم کشی در این شهر ۶۰۰ هزار نفری دو برابر شده و به ۲۲۵ نفر رسیده و دست کم ۲۰۱۵ نفر دیگر نیز مفقود شده‌اند. گروه‌های جنایتکار خود را از طریق آدم ربایی و اخاذی غنی می‌کنند و مهم‌ترین هدف شکار آن‌ها مهاجران هستند. سال گذشته، یک سوم مهاجران اخراجی از آمریکا که جمعیت آن‌ها حدود ۶۰ هزار نفر بود به ایالت تامائولیپاس فرستاده شدند که ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها به شهر رینوسا تبعید شدند. مقامات مکزیک و مدافعان حقوق بشر این اقدام آمریکا را نقض آشکار حقوق بشر می‌دانند.

دولت جدید مکزیک اعلام کرد قصد دارد از آمریکا به صورت رسمی درخواست کند تا تبعید مهاجران به رینوسا و دیگر شهر‌های خطرناک و فقیر مرزی را متوقف و به دیگر شهر‌های امن منتقل کند

در سال ۲۰۱۶، دولت فدرال مکزیک موافقت کرد تبعید از آمریکا به ۱۲ شهر مرزی از جمله رینوسا را محدود کند. این تلاش در چارچوب تسهیل روند تبعید مهاجران بود حتی اگر وارد کردن آن‌ها به مکان‌های خطرناک مکزیک مقامات محلی را خشمگین کند و باعث نگرانی‌های حقوق بشری شود.

انتهای پیام/

نظر شما