شناسهٔ خبر: 30539358 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش شهردارى تهران به خبر پیشنهاد پولى شدن تونل‌های شهری

مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهردارى تهران درباره خبرى مبنى بر پیشنهاد پولى شدن عبور از تونل‌هاى شهرى از سوى معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردارى، توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

واکنش شهردارى تهران به خبر پیشنهاد پولى شدن تونل‌های شهریبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح اخذ بهاى تردد از تونل‌هاى شهرى در قالب لایحه از سوى معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران پیشنهاد شده و صِرف ارائه پیشنهاد به منزله پذیرش آن نیست و ارسال آن به شوراى اسلامى شهر تهران مستلزم تأیید آن در شهردارى تهران است. این طرح هنوز به استحضار و تأیید پیروز حناچی شهردار تهران نرسیده و صرفا در مرحله پیشنهاد است.

هرگونه طرحى که در دوره جدید مدیریت شهرى به اجرا در مى‌آید، در راستاى مصلحت و منفعت عمومى جامعه خواهد بود و در این دوره هیچگونه طرحى که برخلاف مصالح شهر و منافع شهروندان باشد، اجرا نمى‌شود.

مدیریت شهرى با درک شرایط دشوار اقتصادى موجود جامعه، خود را در کنار شهروندان مى‌داند و از اجراى هرگونه طرحى که باعث افزایش هزینه، ایجاد دشوارى و بروز نگرانى براى شهروندان شود، اجتناب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: پیشنهای برای اخذ عوارض تردد از تونل‌های شهر تهران به شورای شهر نیامده است

گفتنی است؛ محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره با انتشار اخباری مبنی بر تصمیم شهرداری برای کسب عوارض جهت عبور از ۵ تونل شهر تهران اظهار کرد: هنوز پیشنهادی برای اخذ عوارض عبور و مرور از تونل‌های شهر تهران به شورای شهر نیامده است و بنده هم از آن بی اطلاع هستم.

گفتنی است؛ شنیده‌ها حاکی از این است که معاونت حمل و نقل و ترافیک این هفته پیش‌نویس لایحه‌ای را به معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا‌های شهرداری تهران ارائه کرده است که بر اساس آن ۵ تونل تهران و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض عبور و مرور می‌شود. پیش نویس این لایحه در اداره تدوین قوانین و مقررات شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفته و این لایحه از لحاظ کارشناسی و حقوقی بررسی شده که در نهایت لایحه به تایید رسیده و به زودی به شورای شهر ارسال می‌شود.

بر اساس این لایحه، تونل‌های نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض شده و خودرو‌های عبوری برای هر بار عبور باید رقمی را به عنوان عوارض پرداخت کنند که گفته می‌شود حداقل عوارض پیش بینی شده حدود ۳ هزار تومان خواهد بود.

مولفه‌هایی که نرخ عوارض را تعیین می‌کند شامل طول تونل، داشتن معاینه فنی و معاینه فنی برتر، ساعت تردد خواهد بود.

پیش از این نیز چنین لایحه‌ای از سوی شهرداری تهران ارائه شده بود که با توجه به شرایط اقتصادی آن زمان و افزایش ناگهانی قیمت‌ها شهرداری ترجیح داد این لایحه را پیگیری نکرده و آن را از شورا پس گرفت.

آن زمان دلیل ارائه این لایحه عدالت در شهر عنوان شده بود در حالی که هیچ کدام از این تونل‌ها و اتوبان صدر وسیله حمل و نقل عمومی پیش بینی نشده در حالی که در ابتدای ساخت پل طبقاتی صدر قرار بود یک خط BRT از آن عبور کند.

انتهای پیام /

نظر شما