شناسهٔ خبر: 30538781 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش وزارت خارجه به اظهارات پامپئو؛ آمریکا به‌دنبال هرج‌ و مرج جدید در منطقه است

R1016168/P/S8,90,95,1128/CT1 / R1016168/P36447/S8,90,95,1128/CT1

به گفته سخنگوی وزارت خارجه سخنان پامپئو نشان می‌دهد آمریکا به‌دنبال تفرقه‌افکنی و ایجاد یک هرج و مرج جدید در این منطقه است که لزوم حفظ هوشیاری تمامی ملت‌های منطقه در مقابل نیرنگ و سیاست‌های تفرقه‌انگیز مقامات آمریکایی را دو چندان می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران با رد سخنان و اتهامات بی بنیان وزیر امور خارجه آمریکا در قاهره اظهار داشت: آمریکا و به‌خصوص رژیم افراطی کنونی آن به‌خاطر خصومت دیرینه با ملت ایران و مخالفت با همه اقدامات دولت قبل از خود و در اثر سوء‌استفاده از سوی محافل بدنام و ناکام و فریب  خوردن توسط جریان‌ها و لابی‌های خاص، راهی در پیش گرفته است که هیچ نفعی در این رفتار برای آمریکا متصور نیست.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان افزود: این رژیم از یک توافق جامع و مشروع که محصول مذاکره بود خارج شده و اکنون از اینکه نمی‌تواند جایگزینی برای آن پیدا کند دچار نوعی یأس و عصبانیت مزمن شده است.

قاسمی تصریح کرد: این یک تناقض بزرگ است که آمریکا از یک سو خصومت با ملت ایران را به اوج خود رسانده و از سوی دیگر ریاکارانه خود را طرفدار گفتگو نشان می‌دهد. آقای پامپئو یکبار دیگر به صراحت اعلام کرد که رژیم آمریکا دشمن ایران است و این دشمنی جز دشمنی با مردم ایران نیست. او باید بداند و بدرستی فهم کند که ما در مقابل دشمنان ایران و ایرانی با تمام توان از منافع ملی و راهبردی خود دفاع خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه تاکید کرد: ایران همواره نشان داده است که خواستار همزیستی مسالمت‌آمیز با همسایگان خود است؛ اما رفتار آمریکا نشان می‌دهد که به‌دنبال تفرقه‌افکنی و ایجاد یک هرج و مرج جدید در این منطقه است که لزوم حفظ هوشیاری تمامی ملت‌های منطقه در مقابل نیرنگ و سیاست‌های تفرقه‌انگیز مقامات آمریکایی را دو چندان می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما