شناسهٔ خبر: 30538704 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نظام سلطه با اصل انقلاب مشکل دارد

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: نظام سلطه و استکبار و در رأس آنها آمریکا با اصل انقلاب مشکل دارد و ۴۰ سال است به این دشمنی‌ها تدوام می‌بخشد.

صاحب‌خبر -

نظام سلطه با اصل انقلاب مشکل داردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز، 21 دی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تبریز، گفت: نظام سلطه و استکبار و در راس آنها آمریکا با اصل انقلاب مشکل دارد و ۴۰ سال است به این دشمنی‌ها تدوام می‌بخشد اما مردم آگاه و بصیر ایران با امداد‌های الهی و اراده‌های پولادین در مسیر تعالی انقلاب حرکت خواهد کرد و دشمن مجبور به عقب نشینی است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر مردم قم با معظم له افزود: قدرت انقلاب و رهبری نظام اسلامی معادلات دستگاه محاسبات آمریکا را برهم زده است و پیش بینی های آنها همیشه غلط بوده و هست.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با تاکید بر اینکه حضور نیروهای انقلابی در فضای مجازی و جریان‌سازی و پاسخگویی به شبهات و ابهامات بسیار مهم است، گفت: خارج کردن نیروهای ارزشی از تلگرام باعث شد فضای مجازی را دست دشمن دهیم.

امام جمعه تبریز، خاطرنشان کرد: حضور فعال و آگاهانه جوانان در فضای مجازی منجر به خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی ایران برای پرتاب سه ماهواره به فضا هم زمان با جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، گفت: این برنامه ایران، از هم اکنون آمریکا را عصبانی کرده و آنان مدعی‌اند که این اقدام ایران، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند. این واکنش همراه با عصبانیت آمریکا قابل درک است؛ چرا که علی‌رغم چهار دهه تحریم و فشار سخت، ایران توانسته به تکنولوژی دست یابد و این موضوع برای دشمنان غیرقابل باور است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: پرتاب سه ماهواره به فضا، حاوی این پیام است که ما علاوه بر حفظ استقلال سیاسی، می‌توانیم پیشرفت هم کنیم. پرتاب این ماهواره‌ها دوستان را به آینده انقلاب امیدوار و دشمنان را عصبانی خواهد کرد.

وی با اشاره تحریم وزارت اطلاعات و دو نفر از مسئولان توسط اتحادیه اروپا، گفت: پس از خروج آمریکا از برجام، انتظار می‌رفت اروپا گام‌های موثری برای رفع تحریم‌ها علیه ایران بردارد، اما طی هشت ماه گذشته اقدامی از سوی اروپا انجام نشده و در مقابل تحت تاثیر فشار رژیم صهیونیستی و آمریکا، آنان نیز ایران را تحریم کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: پیش از این، رهبری نیز به غیرقابل اعتماد بودن اروپا اشاره کرده بودند و این اقدام اخیر اتحادیه اروپا نشان داد که آنان به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا باید در خصوص پناه دادن و حمایت از تروریست‌ها، به مردم ایران پاسخ دهد. چرا از تروریست‌ها حمایت می‌کنید؟

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید بر اینکه مسئولان به وعده‌های اروپا دلخوش نباشند، اظهار کرد: مسئولان دستگاه سیاست خارجه در این شرایط کنونی با تلاش، عزت و اعتماد به داخل کشور، منافع ملی را پیش ببرند.

خطیب جمعه تبریز، خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه مسئولان در مقابل توطئه دشمنان، توجه به اقتصاد کشور و رفع مشکلات معیشتی مردم است، مسئولان فریب زبان بازی دشمنان را نخورند؛ چرا که آنان به دنبال تفرقه افکنی میان مردم و مسئولان هستند.

وی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تبریز در ادامه تبیین آموزه‌های دینی گفت: در روز قیامت در کنار شهادت خداوند متعال، پیامبر اکرم و ائمه معصومین(ع) و همچنین فرشتگان الهی، اعمال و رفتار انسان بعنوان شاهد روز قیامت در برابر اشرف مخلوقات مجسم خواهند شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: توجه به نماز، شکرگزاری در برابر نعمت های الهی و دیگر آموزه های دینی و الهی ما را در پیشگاه خداوند و در روز قیامت سربلند خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما