شناسهٔ خبر: 30537962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۲۲دی پایان مهلت نام نویسی در سجا/کلام امام جماعت فصل الخطاب امور مسجد است

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به نام نویسی ۹۹ هزار و ۴۷۰در سامانه سجا و تمدید مهلت ثبت نام تا ۲۲دی ماه جاری، گفت: ثبت اعضا در این سامانه، میزان کمک به کانون های مساجد را در آینده مشخص می کند که این امربا راستی آزمایی همراه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام محمودعلیخانی، در جلسه آموزش مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری الگو و جدیدالتاسیس مساجد مازندران که به میزبانی کانون شهید گراییلی خرماکلا قائمشهر با حضور سعید سعادتی معاون فرهنگی و  هنری ستاد عالی مساجد کشوربرگزار شد، به فعالیت یک هزار و 132کانون فرهنگی هنری در سطح استان اشاره و تصریح کرد: اغلب افرادی که در این کانون‌ها فعالیت دارند جوانان پرشور، متدین و انقلابی هستند که بدون چشم داشتی برای اسلام و انقلاب زحمت می کشند .

 

سرپرست ستادهماهنگی و نظارت برکانون های مساجد مازندران با اشاره به رویکرد جدید کانون‌های مساجد استان، گفت: بیش از ۹۰ نفر از فارغ‌التحصیلان و دانشگاهیان در مقاطع مختلف تحصیلی درخصوص پیشگیری از آسیب های فضای مجازی و اعتیاد آموزش های لازم را دیده و بصورت مشاور وارد کانون های مساجد می شوند. 

 

وی به چهل سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: بعد از ربع قرن فعالیت این کانون ها، بایستی با ارزیابی نقاط مثبت تقویت و نقاط ضعف مرتفع شوند.

 

حجت‌الاسلام علیخانی برلزوم تبیین و صدور دستاوردهای انقلاب به خارج از مرزهای کشور تاکید کرد و افزود: انقلاب اخیر فرانسه با الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران صورت گرفت.

 

وی به فرموده امام راحل درخصوص اینکه مسجد سنگر است و نباید سنگر خالی شود اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی از مسجد آغاز و باید زمینه صدور آن نیز در مسجد و از طریق بچه های مسجد فراهم گردد.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان اینکه در برخی نقاط مسجد شاهد تعداد اندکی از جوانان و نوجوانان در فعالیت های مسجدی و صف های نمازجماعت و جمعه هستیم، اضافه کرد: با بهره گیری از علوم و فنون جدید پای نوجوانان و جوانان را به مساجد باز کرد.

 

وی به کارکردهای مسجد در زمان رسول اکرم حضرت محمد(صل الله علیه وآله وسلم) اشاره و تاکید کرد: مساجد باید نیازهای مردم و جامعه را مرتفع نمایند.

 

حجت الاسلام علیخانی به آمار بالای طلاق در استان اشاره کرد و خاطرنشان شد: بایستی هنرهای اسلامی یا همان مهارت های زندگی نظیر درست زندگی کردن، تربیت فرزند، همسایه داری، همسرداری، دوری از پرخاشگری و هنرهای خوب زیستن را از تریبون مساجد ترویج و تبیین کرد.

 

وی با اشاره به نام نویسی 99 هزار و 470در سامانه سجا و تمدید مهلت ثبت نام تا 22دی ماه جاری، اظهار کرد: تعداد اعضای ثبت نام شده در سامانه بچه های مسجد، میزان کمک به کانون های مسجد را در آینده مشخص می کند البته در این خصوص راستی آزمایی هم صورت می گیرد

 

این مسئول از برگزاری سیزدهمین دوره مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در استان همزمان با هفته بهمن خبر داد و افزود: منتخبین به مرحله کشوری به میزبانی مشهد مقدس، راه می یابند.

 

حجت الاسلام علیخانی اجرای گروه سرود یکهزار و 600نفره در 12بهمن سالجاری، برگزاری همایش بانوی فجربه همراه تجلیل از 40بانوی نخبه مسجدی و انقلابی، برگزاری دوره آموزشی مدیران کانون های جدید التاسیس، اجرای طرح کتابخوانی 40مسجد 40کتاب با عنوان شنبه های کتاب«خوانش و معرفی کتاب بین دونماز مغرب و عشا»، تجلیل از هنرمندان انقلابی را ازجمله برنامه های کانون های مساجد استان به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت کشور نمره قابل قبولی دارد چرا که برمبنای دستورات دین و قرآن عمل می شود، گفت: اقتصاد کشور بسیار مشکل دارد چراکه دینی عمل نمی شود؛ آیات اقتصادی قرآن پیاده سازی نمی شوند و ربا- اختلاس- کم فروشی و گران فروشی در کشور شاهدیم.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید براینکه مسجد باید بدور از تفرقه باشد، اظهار کرد: امام جماعت مسجد فصل الخطاب در همه فعالیت های مسجدی است.

 

وی همه فعالان مسجدی را دعوت به همزیستی مومنانه کرد.

 

نظر شما