شناسهٔ خبر: 30537936 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

امیر نصیرزاده:

آماده پاسخگویی به هر تهدید از طرف دشمن هستیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: ما آماده پاسخگویی به هر تهدیدی هستیم و هرچه آماده‌تر باشیم امنیت منطقه بهتر تأمین شده و نیازی به حضور بیگانگان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در حاشیه رزمایش فدائیان ولایت نیروی هوایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهداف متعددی برای رزمایش پیش‌بینی شده بود که به بخش اعظمی از آن‌ها دست پیدا کردیم که البته نقص‌هایی هم وجود داشت که باید در بررسی‌های رزمایش روی آن‌ها کار کنیم تا در سال‌های بعد و مواقع اصلی این نقایص را برطرف کنیم.

وی افزود: پیام ما به ملت ایران این است که ما آماده پاسخگویی به هر تهدیدی هستیم و پیام ما برای ملت‌های منطقه و کشورهای همسایه پیام صلح و دوستی است؛ زیرا ما هرچه آماده‌تر باشیم امنیت منطقه بهتر تأمین شده و نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست.

وی با مثبت ارزیابی کردن نبردهای هوایی صورت‌گرفته در رزمایش ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما به‌کارگیری خلبانان جوان است. در جریان رزمایش خلبانان جوان که برای اولین بار در رزمایش شرکت می‌کردند توانستند عملیات رزم هوایی را صد درصد موفقیت‌آمیز به اجرا درآورند.

نصیرزاده عنوان کرد: پرتاب بمب دو هزار پوندی از هواپیمای C130 که برای تهدیدهای خاص پیش‌بینی شده، با موفقیت انجام شد و پرتاب بمب و موشک از پهپادهای نهاجا ازجمله دستاوردها و ویژگی‌های این رزمایش بودند و در سال‌های آینده شاهد شلیک مهمات هوشمند و دوربُرد خواهیم بود.

وی در پایان در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری آنا درباره دستاوردهای نیروی هوایی ارتش در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: بزرگ‌ترین دستاورد ما، ۴۰ سال تعمیر و نگهداری هواپیماهایی است که مستشاران آمریکایی زمانی که بعد از انقلاب، ایران را ترک می‌کردند، با خود فکر می‌کردند چند ماه هم نمی‌توانیم این هواپیماها را عملیاتی نگه داریم، اما امروز نه تنها پس از ۴۰ سال این هواپیماها را عملیاتی نگه داشته‌ایم، بلکه آن‌ها را بهینه کرده و ارتقا داده‌ایم و سامانه‌های ساخت داخل را روی این هواپیماها نصب کرده‌ایم.

انتهای پیام/4071/4079/ن

نظر شما