شناسهٔ خبر: 30537000 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آخرین نتایج و برنامه های جام ملت های آسیا

دور نهایی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا 2019 دیشب با برد تیم امارات - میزبان مسابقات - پیگیری شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ­این رقابت ها برای اولین بار با حضور 24 تیم برگزار می شود و  تیم های در 6 گروه 4 تیمی رقابت می کنند.
مسابقات تا جمعه 12 بهمن در 8 ورزشگاه و 4 شهر ابوظبی، العین، دبی و شارجه برگزار خواهد شد.
 
نتایج و برنامه مسابقات و وضعیت سایر گروه ها به این شرح است:
 
** گروه یک :‌
بحرین 0 - 1 تایلند (استادیوم آل مکتوم دبی - داور : کریس بیث از استرالیا)
- گل تیم تایلند را چاناتیپ سونگ کراسین در دقیقه 58 به ثمر رساند.
امارات 2 - 0 هند (استادیوم زاید در شهر ابوظبی - داور : سزار آرتورو راموس از مکزیک)
- گل های تیم امارات را خلفان مبارک در دقیقه 41 و علی مبخوت 88 وارد دروازه هند کردند.
- در گروه یک تیم امارات با 4 امتیاز در صدر قرار گرفت و تیم های هند و تایلند با 3 امتیاز و به علت نتایج رودررو دوم و سوم هستند.تیم بحرین با یک امتیاز به رده چهارم سقوط کرد.
 
** گروه دو :
اردن 2 - 0 سوریه (استادیوم خلیفه بن زاید در شهر العین - داور : کیم دونگ جین از کره جنوبی)
- گل های تیم اردن را موسی التعمری در دقیقه 26 و طارق خطاب 43 به ثمر رساندند.
 
* برنامه - جمعه 21 دی :
فلسطین - استرالیا (ساعت : 14:30 - استادیوم راشد شهر دبی - داور : والنتین کووالنکو از ازبکستان)
- در گروه دو ، تیم اردن با 6 امتیاز در صدر تثبیت شد و مجوز صعود گرفت.تیم های فلسطین (تفاضل گل صفر) و سوریه (تفاضل گل 2-) با یک امتیاز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند. تیم استرالیا (مدافع عنوان قهرمانی) بدون امتیاز در رده چهارم قرار دارد.
 
* برنامه - جمعه 21 دی :
فیلیپین - چین (ساعت 17 - ورزشگاه محمد بن زاید در شهر ابوظبی - داور : هیرویوکی کیمورا از ژاپن)
کره جنوبی - قرقیزستان (ساعت 19:30 - استادیوم هزه بن زاید در شهر العین - داور : خمیس المری از قطر)
- تیم های چین و کره جنوبی با 3 امتیاز اول و دوم هستند و تیم های قرقیزستان و فیلیپین بدون امتیاز در رده های سوم و چهارم جای دارند.
 
** گروه چهار :
- در این گروه تیم ایران در بازی نخست خود با 5 گل تیم یمن را درهم کوبید.
- در جدول تیم های ایران و عراق با 3 امتیاز اول و دوم هستند و تیم های ویتنام و یمن بدون امتیاز در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند.
 
** گروه پنج :
- نتایج چهارشنبه :
قطر 2 - 0 لبنان (استادیوم هزه بن زاید در شهر العین - داور : ما نینگ از چین)
- برای قطر بسام الراوی در دقیقه 65 و معز علی 79 به ثمر رساندند.
- در گروه پنج تیم های عربستان (تفاضل گل 4+) و قطر (تفاضل گل 2+) با 3 امتیاز اول و دوم هستند و تیم های لبنان و کره شمالی بدون امتیاز در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند.
 
** گروه شش :
ژاپن 3 - 2 ترکمنستان (استادیوم آل نهیان در ابوظبی - داور : علیرضا فغانی از ایران با کمک رضا سخندان و محمد رضا منصوری)
- برای ترکمنستان ارسلان مراد امانوف در دقیقه 26 و احمد آتایف 79 (پنالتی) گلزنی کردند و گل های تیم ژاپن را یویا اوزاکو مهاجم تیم وردربرمن آلمان در دقایق 56 و 60 و ریتسو دوآن هافبک تیم خرونینخن هلند در دقیقه 71 وارد دروازه حریف کردند.
ازبکستان 2 - 1 عمان (استادیوم الشارجه در شهر شارجه - داور : کو هیونگ جین از کره جنوبی)
- برای ازبکستان عادل احمداف در دقیقه 34 و الدار شاهمرادوف مهاجم تیم روستوف روسیه در دقیقه 85 گلزنی کردند و تک گل تیم عمان را محسن الغسانی در دقیقه 72 وارد دروازه حریف کرد.
- در جدول گروه 6 تیم های ژاپن و ازبکستان با 3 امتیاز اول و دوم هستند و تیم های ترکمنستان و عمان بدون امتیاز در رده های سوم و چهارم جای گرفته اند.
 
- برنامه ادامه بازی های تیم ایران در دور گروهی :
- شنبه 22 دی - ساعت 14:30 - استادیوم آل نهیان ابوظبی : ایران با ویتنام (داور : محمد تقی جعفری از سنگاپور)
- چهارشنبه 26 دی - ساعت 19:30 - استادیوم آل مکتوم در دبی : ایران با عراق
از هر گروه دو تیم اول و دوم و 4 تیم برتر از 6 تیم سوم گروه ها به دور یک هشتم نهایی صعود می کنند.در دوره قبل در سال 2015 ، تیم های استرالیا ، کره جنوبی و امارات اول تا سوم شدند.
- برای اولین بار در این دوره مسابقه رده بندی برگزار نخواهد شد و تیم های حذف شده در مرحله نیمه نهایی مقام سوم مشترک را کسب می کنند.
 
- جوایز نقدی جام ملت های آسیا به شکل قابل توجهی افزایش یافته است و به 14 میلیون و 800 هزار دلار بالغ می شود.پاداش نقدی قهرمان این دوره 5 میلیون دلار است. تیم نایب قهرمان 3 میلیون دلار و تیم های بازنده دیدارهای نیمه پایانی هر کدام یک میلیون دلار دریافت می کنند.هر یک از تیم های شرکت کننده حداقل 200 هزار دلار دریافت خواهد کرد.
 
- برای این دوره جام جدیدی طراحی شده است که به قهرمان اعطا خواهد شد.
این کاپ 78 در 42 سانتی متری را توماس لیت طراح نقره کار در لندن طراحی کرده است و نماد قدرت و ظرفیت فوتبال قاره کهن و شایسته دومین رقابت قاره ای در جهان به شمار می رود و وزن جام که از صفحات نقره ساخته شده است ، 15 کیلوگرم اعلام شد.
- برای اولین بار در تاریخ جام ملت های آسیا در 7 مسابقه از مرحله یک چهارم نهایی به بعد از سیستم وار (var) یا کمک داور ویدئویی استفاده خواهد شد.

در تاریخ جام ملت های آسیا تیم ایران در 63 بازی 38 برد 17 تساوی 8 باخت کسب کرده است و 124 گل زده 45 گل خورده در کارنامه این تیم ثبت شد.تیم ایران در دوره قبل با شکست در ضربات پنالتی در دور یک چهارم نهایی برابر تیم عراق حذف شد.
در تاریخ جام ملت های آسیا تیم ژاپن با 4 قهرمانی رکورد دار است و تیم های عربستان با 3 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی دوم و ایران با 3 قهرمانی و 4 سومی سوم هستند.
تیم کره جنوبی با 2 قهرمانی ، 4 نایب قهرمانی و 4 سومی در رده چهارم قرار دارد.تیم های استرالیا ، کویت ، عراق و رژیم صهیونیستی (این تیم از کنفدراسیون فوتبال آسیا اخراج شده است.) نیز یک بار قهرمان شده اند.
تیم قهرمان جام ملت های آسیا 2019 به جام کنفدراسیون ها 2021 در قطر راه پیدا می کند و در صورتی که تیم قطر - میزبان جام کنفدراسیون ها 2021 - قهرمان شود ، تیم نایب قهرمان به جام کنفدراسیون ها راه خواهد یافت.

نظر شما