شناسهٔ خبر: 30535632 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رایزنی جابری انصاری با مقامات بلندپایه روس درباره سوریه و یمن

R1445/P/S8,89,90,95/CT10

مشاور وزیر خارجه ایران در دیدار با معاون وزیر خارجه و دو نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و مسائل خاورمیانه، روند اوضاع کنونی در سوریه، یمن و دیگر موضوعات مهم منطقه‌ای را مورد بررسی قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارج روسیه اعلام کرد که "میخائیل بوگدانوف" نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و معاون وزیر امور خارجه این کشور روز پنجشنبه با "حسین جابری انصاری" مشاور مسائل سیاسی وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده و طرفین درباره مسائل مهم منطقه‌ای رایزنی کردند.

بر اساس این اطلاعات، در جریان مذاکرات مرسوم دوجانبه، طرفین روند توسعه اوضاع کنونی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، با توجه خاص به وضعیت سوریه، یمن، سودان، عراق و لیبی و همچنین مسائل مربوط به فلسطین را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

پیش از این، آقای جابری انصاری با "سرگئی ورشینین" معاون وزیر امور خارجه روسیه و "الکساندر لاورنتیف" نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه نیز دیدار و گفتگو کرده بود.

وزارت خارجه روسیه یادآور شده است که مهمترین موضوع مورد مذاکره طرفین در دیدار پیرامون روند حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه، با توجه به تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهای نظامی این کشور از سوریه بود.

در این رابطه دیپلمات‌های ایرانی و روسی بار دیگر بر لزوم پایبندی به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این رایزنی‌ها روند حل و فصل سیاسی اوضاع، از جمله آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه و همچنین دیگر مسائل مهم منطقه که در حال حاضر در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد، از جمله مناقشه یمن را بررسی کردند. طرفین از تلاش‌های "مارتین گریفیتس" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در جهت حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در این کشور حمایت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما