شناسهٔ خبر: 30535555 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ترکیه: آمریکا به وعده‌اش درباره کردهای سوریه عمل کند

ايسنا : معاون نخست وزیر ترکیه تاکید کرد اگر واشنگتن به وعده‌های خود در مورد کردهای سوریه عمل نکند، جهان را فریب داده است.

صاحب‌خبر -

اسکای نیوز عربی گزارش داد، بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه امروز (دوشنبه) تاکید کرد، در صورتی که آمریکا به وعده‌های خود برای توقف حمایت تسلیحاتی از کردهای سوریه عمل نکند، در واقع جهان را فریب داده است.

بوزداغ افزود: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده که کشورش تسلیحات یگان‌های مدافع خلق کرد را پس از پایان یافتن نبرد با داعش جمع‌آوری خواهد کرد.

همچنین روزنامه الیوم السابع مصر نوشت، معاون نخست وزیر ترکیه تماس تلفنی روز جمعه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را "نقطه تحولی" در تنش‌های موجود میان دو کشور توصیف کرد.

الیوم السابع در ادامه نوشت، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اوایل هفته جاری اظهار داشت: اردوغان روز جمعه در گفتگو با ترامپ به تضمین‌هایی در خصوص توقف تجهیز گروه‌های کرد سوریه به سلاح دست یافت.

به گفته این وزیر ترکیه، ترامپ در تماس تلفنی روز جمعه به اردوغان به شکل واضح اطمینان داد که تحویل اسلحه به یگان‌های مدافع خلق کرد متوقف خواهد شد. ترامپ تاکید کرد که این مزخرفات باید مدت‌ها قبل تمام می‌شد.

 

نظر شما