شناسهٔ خبر: 30535501 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

راهپیمایی کارمندان آمریکا در اعتراض به تعطیلی دولت

صاحب‌خبر -

به گزارش رویترز، در شرایطی که تعطیلی دولت فدرال آمریکا به دلیل پافشاری رئیس جمهور این کشور بر سر تصویب بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی وارد بیستمین روز خود می شود، صدها تن از کارمندان دولتی این کشور که به دلیل این تعطیلی به مرخصی اجباری فرستاده شده اند، روز پنج شنبه در یک راهپیمایی اعتراضی به سمت کاخ سفید با سردادن شعارهایی همچون «ما می خواهیم کار کنیم» خواستار بازگشایی دولت شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، تظاهرکنندگان در حالی که در بیرون از دفتر مرکزی « فدراسیون کارگران آمریکا - کنگره سازمانهای صنعتی» و در هوای سرد گردهم آمده بودند، با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود: «ترامپ به تعطیلی پایان بده»، «دولت را دوباره باز کنید» و «اجازه بده من سرکارم بازگردم»، شعارهایی همچون «تعطیلی باید متوقف شود» سر دادند.

به برخی از این ۸۰۰ هزار کارمند دولت فدرال دستور داده شده است تا در زمان تعطیلی دولت فدرال، در خانه بمانند یا بدون دستمزد کار کنند.  

معترضان که بسیاری از آنها جلیقه های سبز نئون پوشیده بودند، با سر دادن شعارهایی همچون: «من یک کارگر هستم. من یک صدای گویا می خواهم»، خواستار بازگشایی دولت شدند.

شایان ذکر است که تعطیلی بیست روزه یک چهارم دولت فدرال آمریکا دومین تعطیلی بزرگ از اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی است. این در حالی است که ترامپ پیشتر گفته بود که این تعطیلی ممکن است ماهها یا حتی سالها به طول انجامد.

برچسب‌ها:

نظر شما