شناسهٔ خبر: 30533485 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدار هیات امنیتی مصر با مسئولان فلسطینی غزه

تهران - ایرنا - هیات امنیتی مصر که روز گذشته از طریق گذرگاه بیت حانون وارد باریکه غزه شده بود، با 'اسماعیل هنیه' رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و رهبران برخی گروه های دیگر فلسطینی دیدار و گفت گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این دیدار با حضور اعضای دفتر سیاسی حماس در غرب شهر غزه انجام شد و رهبرانی از جنبش جهاد اسلامی، جبهه خلق و جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین حضور داشتند.
هیات مصری شامل سرلشکر 'ایمن بدیع' معاون سازمان اطلاعات مصر و سرلشکر 'احمد عبد الخالق' مسئول پرونده فلسطین در این نهاد بود.
به گفته منابع آگاه این هیات در دیدار با طرف های فلسطینی، تفاهم های آرام سازی اوضاع در غزه، آشتی ملی فلسطین و بحران اخیر میان جنبش های فتح و حماس پس از خروج کارمندان تشکیلات خودگردان از گذرگاه رفح را بررسی کرد.
در این دیدار حماس توضیح مفصلی در باره خطراتی که موجودیت فلسطین را تهدید می کند از جمله یهودی سازی قدس، فشار بر مردم فلسطین، ادامه غصب اراضی کرانه باختری با گسترش شهرک سازی ها و تعرض شهرک نشینان و نیز بازداشت های روزانه فلسطینی ها ارائه داد.
حماس همچنین بر موضع ثابت خود در مخالفت با هرگونه طرحی علیه آرمان فلسطین و در صدر آن توطئه های آمریکا از طریق طرح موسوم به «معامله قرن» تاکید کرد.
شبد**1480**1379

نظر شما