شناسهٔ خبر: 30533029 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چرا استقلال در لیگ برتر فرصت سوزی می‌کند؟

در هفته‌هایی که همه تیم‌های لیگ برتری به ویژه صدرجدولی‌ها با قدرت در حال آماده شدن برای بازگشت به لیگ هستند استقلال در جهت عکس حرکت می‌کند!

صاحب‌خبر -
به گزارش   گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  وقتی در تاریخ هجدهم خرداد ماه سال جاری وقتی اعلام شد، قرار است تمرینات استقلال از چهارم تیرماه استارت بخورد این ایراد به استقلالی‌ها گرفته شد که چرا چند روز پس از باشگاه پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها به فکر شروع تمرینات افتاده‌اند؟

وینفرد شفر که در آن برهه به عنوان مفسر در یک شبکه سوئیسی در زوریخ بسر می‌برد تا مسابقات تیم ملی ایران را تفسیر کند، نمی‌توانست به موقع در تهران حضور داشته باشد برای همین قرار بود همکارانش این کار را انجام بدهند که آن‌ها هم این کار را نکردند!

اتفاقاتی که در آن برهه برای تیم استقلال رقم خورد به شدت روی اعصاب هواداران تیم بود.
 
آیا استقلال به دنبال فرصت سوزی در لیگ برتر است؟
تیم شفر تمرین درست و حسابی نداشت. تعدادی از بازیکنانش را به دلیل ملی پوش بودن کنار خود نمی‌دید. تعدادی در اردوی تیم امید بودند. تعدادی مصدوم و البته کادر فنی هم به طور کامل بالای سر تیم حضور نداشت. جیری ساناک گفته بود دیگر به ایران برنمی گردد و شفر هم جام جهانی را تحلیل می‌کرد!

استقلال بازیکنی نمی‌گرفت و در نقطه مقابل تیام و جپاروف که چشم و چراغ تیم بودند اعلام کردند با ارقام قبلی حاضر به حضور در این تیم نیستند! باشگاه هم اعتنایی به این موضوع نداشت!

امید ابراهیمی، سید مجید حسینی و امید نورافکن هم چمدان بستند تا راهی خارج شوند و استقلال تنها با ۱۲، ۱۳ بازیکن که اغلب امید‌ها و جوانان بودند راهی اردوی ترکیه شد!

حالا و ۷ ماه پس از ۱۸ خردادی که به آن اشاره شد، اتفاقات خط به خط در حال تکرار شدن هستند!

آیا استقلال به دنبال فرصت سوزی در لیگ برتر است؟
استقلالی‌ها که قرار بود ۱۳ و ۱۴ با دی تست پزشکی وارد دور جدید تمرینات بدنسازی و تاکتیکی نیم فصل شوند بدون اعتنا به این توصیه کادر پزشکی باشگاه، نه تنها در این آزمایش‌ها که برای تعیین سطح چربی، گنجایش تنفسی ریه‌ها و توان جسمانی شأن در نظر گرفته شده بود شرکت نکردند، بلکه به جای شنبه ۱۵ دی، با ۴ روز تأخیر در محل تمرینات خود حضور یافتند و یکی از بازیکنان (علی کریمی) علتش را در تلویزیون (برنامه فرمول یک) تصمیم باشگاه عنوان کرد!

این روز‌ها تمرینات استقلال بدون ملی پوشان رده بزرگسالان و امید برگزار می‌شود و البته فرشید باقری و فرشید اسماعیلی هم باید به تدریج به تمرینات پرفشار اضافه شوند! با توجه به زمان شروع نیم فصل دوم که استقلال باید روز یکشنبه ۱۴ بهمن به مصاف تیم پیکان برود، شفر و شاگردانش از امروز (۱۹ دی با حساب جمعه‌ها بدون یک روز تعطیلی) فقط ۲۵ روز فرصت دارند تا خود را برای نیم فصل پرفشار دور برگشت آماده کنند. هفته‌ها و ماه‌هایی که باید همزمان در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ آسیا نیز شرکت کرده و برای قهرمانی یا سهمیه آسیایی فصل ۲۰۲۰ هم بجنگند!

آیا استقلال به دنبال فرصت سوزی در لیگ برتر است؟
در این وضعیت استقلال هنوز نتوانسته بازیکنی را جایگزین الحاجی گرو و مارکوس نویمایر کند. گرچه قرار است مرتضی آقاخان، داریوش شجاعیان و محسن کریمی در دور برگشت تیم را همراهی کنند، ولی مشخصاً شفر درصدد است تا حداقل یک مهاجم تمام کننده را برای رویارویی با الدحیل، الهلال و العین به خدمت بگیرد تا در آسیا مقابل حریفان تیمش دست و پا بسته نباشد.

در ورزش قهرمانی مهمترین اصل دارا بودن آمادگی جسمانی بالا برای حضور در مسابقات است که با توجه به زمان اندک باقیمانده تا شروع رقابت‌های لیگ برتر، استقلال باز هم با فرصت سوزی مشابه با اتفاق ابتدای فصل، اکثر بازیکنانش را در معرض آسیب دیدگی‌های عضلانی و یا مفصلی قرار داد. امیدواریم برای نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا هرگز مشکلی از این دست به وجود نیاید، اما در فوتبال حرفه‌ای روز دنیا برای رسیدن به موفقیت، داشتن ابزار کارآمد که همان بازیکنان قبراق و سرحال هستند یکی از مهمترین ملزومات محسوب می‌شود.

آیا استقلال به دنبال فرصت سوزی در لیگ برتر است؟
نکته دیگر هماهنگی بالا بین اعضای تیم در ورزش‌های گروهی همچون فوتبال است که آن هم با تمرین و حضور در مسابقات تدارکاتی بدست می‌آید. عواملی که استقلال در نیم فصل اول نداشت و به همین خاطر تا هفته دهم و دیدار با سپاهان نتوانست از داشته‌هایش نهایت استفاده را ببرد. اما در ادامه و با بدنسازی در تعطیلات فیفا دی، هم بدنسازی کرد و هم هماهنگ شد تا ۵ هفته پایانی را با ۱۱ امتیاز به پایان برساند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

نظر شما