شناسهٔ خبر: 30532749 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نماینده پاپ: جهانیان به حکمت ایران نیاز دارند

کاردینال ژان مارک آولین روز چهارشنبه در سومین پیش نشست تخصصی کنفرانس بین المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی با عنوان 'نظام تربیت دینی در دانشگاه‌ ها و حوزه

صاحب‌خبر - کاردینال ژان مارک آولین روز چهارشنبه در سومین پیش نشست تخصصی کنفرانس بین المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی با عنوان 'نظام تربیت دینی در دانشگاه‌ ها و حوزه ‌های علمیه' در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد افزود: امروز که حرم مطهر رضوی را از نزدیک مشاهده کردم، محو هنر و معماری آن شدم، این نقوش و معماری همان تربیت دینی در قالب هنر را تبیین می کند.
وی اظهار داشت: همه مسیحیان و مسلمانان نسبت به دین خود وظایف و مسئولیت‌ هایی دارند، مسئولیت دینی رحمت الهی به ‌شمار می ‌رود که حضرت عیسی (ع) مسیحیان و حضرت امام رضا (ع) مسلمانان را نسبت به آن فرا خواندند.
وی گفت: تربیت دینی برای رسیدن انسان به ایمان و معنویت است که در این راستا باید تعریف جامعی از ایمان شود، از دیدگاه مسیحیت ایمان در گام نخست به شناخت تاریخی یعنی ولادت، حیات، رفتار، سرانجام، به صلیب کشیده شدن، رسالت و بازگشت حضرت عیسی (ع) بازمی گردد لذا تربیت فراگیر مسیحیت مبتنی بر شناخت حضرت عیسی (ع) است.
وی شناخت برهان و استدلال را از مبانی ایمان برشمرد و افزود: برای مسیحیت تعهد و پایداری بخشی از ایمان به‌ شمار می‌ رود، ایمان و انتخاب به انسان کمک می ‌کند در جریان ‌های باطل و افراطی وارد نشده و در موج افراد منفی قرار نگیرد.
ژان مارک آولین اظهار داشت: ایمان از نعمات الهی به ‌شمار می ‌رود که از سوی پروردگار به انسان عنایت می ‌شود، لذا تربیت دینی به معنای فراگیری ایمان الهی است و باید تربیت دینی را به تربیت هنری تبدیل کرد تا از این طریق ایمان را توسعه داد.
معاون علمی آستان قدس رضوی نیز در حاشیه این نشست گفت: طبق آمارهای بین ‌المللی در بدو انقلاب در شاخص تولید علم، ایران رتبه حدود 50 را داشته ولی به مرور توانسته به رتبه 16 دنیا برسد، هم اکنون نیز چهار میلیون دانشجو غیر از طلبه‌ های علوم دینی در این کشور در حال آموزش هستند که یک میلیون نفر از این تعداد در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند.
محمد مهدی نژاد نوری افزود: آستان قدس رضوی آماده است با تمام مراکز علمی دنیا به نفع پیشرفت و آرامش جهانی همکاری کند و برای این همکاری ‌ها محدودیت خاصی قائل نیست.
دومین روز از سومین پیش ‌نشست تخصصی نخستین کنفرانس بین ‌المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی با عنوان 'نظام تربیت دینی در دانشگاه‌ ها و حوزه‌ های علمیه' نیز فردا در بنیاد پژوهش‌ های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.
نخستین دوره از کنفرانس بین المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی، توسط دانشگاه بین ‌المللی امام رضا (ع) با همکاری معاونت علمی آستان قدس رضوی اسفند ماه امسال در مشهد برگزار می‌ شود.
7489 / 6053
انتهای پیام

نظر شما