شناسهٔ خبر: 30532134 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تداوم امنیت ایران اسلامی نیازمند هوشیاری ملت و مسئولان است

به گزارش ایرنا، امیر فرهاد آریانفر روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت فتح میمک و یادواره 400 شهید ایل خزل افزود: در آستانه 40 سالگی انقلاب با رهنمودهای مقام معظم

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، امیر فرهاد آریانفر روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت فتح میمک و یادواره 400 شهید ایل خزل افزود: در آستانه 40 سالگی انقلاب با رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت مردم از نظام و منویات رهبری در مقابل استکبار به پیروز و بر دشمن چیره خواهیم شد.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران مقدمه انقلاب جهانی حضرت حجت (عج) است چرا که این انقلاب و نظام به خواست و حضور خودجوش مردم اتفاق افتاد و خون شهدا و ایثارگری رزمندگان این نظام را در برابر دشمنان بیمه کرد.
آریانفر با اشاره به عملیات فتح میمک با همکاری ایل خزل و ارتش یادآور شد: اما این حرکت خودجوش مردم و همکاری عشایر و ارتش در بازپس گیری منطقه میمک متاسفانه مغفول ماند و آنچنان که باید و شاید به آن پرداخته نشد.

** نقش آفرینی مرز مهران و ایجاد بازارچه مرزی هلاله در شکوفایی اقتصاد ایلام
استاندار ایلام در سال های 58 تا 60 نیز در این مراسم به نمایندگی از سایر استانداران ادوار مختلف ایلام گفت: ایلام دارای ظرفیت های زیادی برای توسعه و رونق اقتصادی است که از جمله مهم ترین این ظرفیت ها مرز مهران است.
اصغر ابراهیمی اصل افزود: انجام مراوده های تجاری و بازرگانی از طریق مرز مهران و ایجاد شرایط برای گسترش صادرات از این مرز می تواند در رونق اقتصاد استان ایلام و حتی استان های دیگر تاثیر گذار باشد.
وی توصیه کرد: همچنین علاوه بر مرز مهران مسئولان استان ایلام و مقامات ارشد کشور با مسئولان عراقی برای ایجاد بازارچه مرزی هلاله رایزنی و مکاتبه کنند.
وی به عملیات میمک نیز گریزی زد و گفت: عملیات بازپس گیری میمک یکی از عوامل موثر در روحیه بخشی به رزمندگان دفاع مقدس بود.
ابراهیمی اصل که عملیات فتح میمک در زمان تصدی گری وی در پست استاندار ایلام انجام گرفت، توضیح داد: این عملیات در ابتدای شروع جنگ تحمیلی صورت گرفت و پیروزی در آن برای هر دو طرف ایران و عراق از اهمیت وافری برخودار بود.

** زوایای پیدا و پنهان عملیات میمک در سطح ملی پرداخته نشده است
استاد و عضو هیات علمی دانشگاه ایلام هم گفت: همواره باید توطئه و هجمه های دشمنان را بر اساس شریاط زمانی شناسایی و برای مقابله با آنها راهکار عملی پیدا کرد.
حجت الاسلام مهدی اکبرنژاد افزود: هم اکنون دشمن وارد جنگ اقتصادی با ایران شده و معیشت، تولید، صنعت و اقتصاد ایران را نشانه گرفته است.
وی یادآور شد: باید همچون گذشته در این برهه زمانی نیز با هوشیاری، درایت، اعتماد، همدلی و اتحاد بین مردم، مسئولان و احزاب و جریان های سیاسی کشور از این وضعیت کنونی به سلامت خارج شود.
اکبرنژاد گفت: در زمان جنگ هدف مردم، مسئولان و رزمندگان کسب رضایت خداوند و گام برداشتن در راه دین مبین اسلام بود و خداوند نیز نصرت خود را به طرق مختلف به یاری ایران اسلامی می فرستاد.
وی تاکید کرد: اکنون نیز اگر اهداف، نیات و عملکردها در راستای حدود الهی باشد بازهم بدون شک خداوند به کمک ما خواهد شتافت و دشمنان ایران اسلامی را زبون خوار می سازد همانگونه که صدام ملعون را خفت بار از اوج به زیر کشاند.
وی با اشاره به عملیات میمک اظهار داشت: این عملیات مهم و تاثیرگذار جنگ و نقش ایل خزل در این پروژه جنگی آنچنان که انتظار می رود در انظار عمومی شناخته شده نیست و باید بیش از گذشته به آن پرداخته شود.
اکبرنژاد گفت: این منطقه بعد از بازپس گیری و پایان جنگ به یک محل امن برای کشاورزان تبدیل شد و با همت مسئولان و نظر مثبت مقام معظم رهبری طرح بزرگ سامانه گرمسیری و تامین آب اراضی این منطقه در حال انجام است که با تکمیل این پروژه منطقه میمک به یکی از قطب های کشاورزی بدل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، عملیات بازپس گیری میمک سال 59 با همکاری عشایر ایل خزل و قوای نظامی ارتش صورت گرفت.
عملیات ظربت ذوالفقار اولین عملیات ایران در طول دفاع مقدس بود و عراق نیز برای اولین بار بعد از شکست در عملیات میمک از عامل شیمیایی تاول زا استفاده کرد.
همه ساله در منطقه عمومی میمک یادواره ای به همین مناسبت با حضور سران لشکری و کشوری برگزار می شود.
امسال نیز این مراسم با حضور استاندار ایلام، جمعی از استانداران ادوار مختلف ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرمانده هان نظامی و انتظامی، مسئولان دستگاه های اجرایی و جمعی از مردم شهیدپرور استان ایلام با وجود سرمای هوا برگزار شد.
در این مراسم با حضور مسئولان و مهمانان حاضر در این یادواره کلنگ احداث یک حسینه بر زمین زده شد.
7172/6119
انتهای پیام

نظر شما