شناسهٔ خبر: 30530373 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اردن با غلبه بر سوریه به یک هشتم جام ملت های آسیا صعود کرد

تهران - ایرنا - تیم ملی فوتبال اردن با پیروزی دو بر صفر مقابل سوریه به‌عنوان نخستین تیم، صعودش به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا را قطعی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ تیم ملی اردن که نخستین بازی خود در جام ملت‌های آسیا را با نمایشی خیره کننده و برتری مقابل استرالیا پشت سر گذاشته بود شامگاه جمعه در استادیوم خلیفه بن زاید العین به قضاوت دونگ جین کیم از کره جنوبی، مقابل تیم ملی سوریه سه امتیاز گرفت و به برتری با ارزش دو بر صفر رسید.
در دقیقه 26 یوسف الرواشده در محوطه شش قدم سوریه صاحب توپ شد و با ضربه ای فنی و دقیق توپ را به تورچسباند تا گل اول تیمش را رقم بزند.
در دقیقه 43 نیز روی ارسال موسی التعمری مدافع پیش تاخته اردن 'طارق خطاب' دروازه سوریه را باز کرد تا این تیم با پیروزی دو بر صفر به رختکن برود.
تیم ملی سوریه که بازی را از دست رفته می‌دید، همانند مسابقه اخیرش برابر فلسطین نتوانست با وجود بهره‌مندی از عمر خربین و عمر السومه به گل برسد و حملات‌اش بی‌ثمر بود تا در نهایت اردن به پیروزی 2 بر صفر دست یابد؛ سوری ‌ها با این باخت یک امتیازی ماندند و شرایط دشواری برای صعود از مرحله گروهی پیدا کردند.
اردن که شگفتی‌ساز جام ملت‌های آسیا است، با دو پیروزی متوالی برابر استرالیا و سوریه با 6 امتیاز بالاتر از تیم‌های فلسطین، سوریه و استرالیا قرار گرفت تا به‌عنوان نخستین تیم این رقابت‌ها صعودش به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کند.
هفدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا 2019 در کشور امارات در حال برگزاری است و تیم ملی فوتبال ایران در گروه چهارم این رقابت ها با تیم های عراق، ویتنام و یمن همگروه است.
ورزشی**م.ت** 1200

نظر شما