شناسهٔ خبر: 30530329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امیر واحدی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

اجرای عملیات بمباران هوا به زمین توسط جنگنده های نهاجا

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخو۲۴ و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین به سمت اهداف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به منطقه عمومی رزمایش اقتدار فدائیان حریم ولایت نهاجا، سرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه اجرای عملیات پرواز و بمباران شبانه جنگنده های نیروی هوایی ارتش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخو۲۴ و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به سمت اهداف از پیش تعین شده کردند.

وی افزود: هواپیمای اف۴ نیز با استفاده از فلر(نوعی سیستم روشنایی رزمی) اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف توسط پرنده های مشابه کردند.

امیر واحدی تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش سناریو بمباران شبانه را با کمک بمب افکن های برد بلند، برد کوتاه و میان برد در رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت با موفقیت اجرا و به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کرد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در این عملیات از بمب ها و تسلیهات ساخت داخل و بومی کشور به صورت کامل استفاده شده است. همچنین در این سناریوی رزمایش از بمب های هوشمند و پیشرفته استفاده شده است.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش در این رزمایش کاملا از خلبانان جوان که در کشور آموزش دیده اند استفاده کرد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش عنوان کرد: همه پایگاه های نیروی هوایی ارتش با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی در رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت دست به عملیات زدند و در منطقه انارک اصفهان اهداف خود را منهدم کردند.

امیر واحدی هدف از برگزاری این رزمایش را "نمایش اقتدار تیز پروازان نهاجا برای دفاع از کشور" اعلام کرد و گفت: عقابان تیز پرواز نیروی هوایی با تمام توان و تا پای جان از کشور دفاع خواهند کرد.

نظر شما