شناسهٔ خبر: 30529574 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رهبر کره شمالي چين را تَرک کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - « رهبر کره شمالي در پايان سفر به چين، با قطار شخصي خود اين کشور را ترک کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، «کيم جونگ اون» رهبر کره شمالي امروز چهارشنبه پس از رايزني با «شي جين پينگ» رئيس جمهور چين به کشور خود بازگشت.
خبرگزاري هاي بين المللي به نقل از شاهدان عيني در پکن پايتخت چين گزارش کردند که چند خودرو که قاعدتا حامل رهبر کره شمالي و همراهانش بود از مهمانسراي دولتي چين خارج و عازم ايستگاه مرکزي راه آهن اين شهر شد که نشان مي‌ دهد «اون» و همراهانش در پايان ديدار از چين، عازم بازگشت به کشور خود بوده اند.
خبرگزاري فرانسه به نقل از يک تحليلگر چيني آشنا به امور کره شمالي گفته است که محور اصلي گفتگوهاي 2 رهبر را ديدار آينده کيم جونگ اون با «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا تشکيل داده است.
رسانه هاي خبري اعلام کرده اند دومين نشست رهبر کره شمالي و رئيس جمهور آمريکا احتمالا به زودي در هانوي پايتخت ويتنام برگزار خواهد شد.
نخستين ديدار «کيم جونگ اون» و «دونالد ترامپ» 12 ژوئن در سنگاپور برگزار شد.
دو طرف در پايان اين ديدار سندي را امضا کردند که بر اساس آن پيونگ يانگ را به خلع سلاح کامل هسته اي و آمريکا را به ارائه تضمين هاي امنيتي براي کره شمالي متعهد مي کند.
آمريکا اما تاکنون گامي عملي در چارچوب توافقات سنگاپور برنداشته است. اين موضوع انتقادات پيونگ يانگ را برانگيخته است.
رهبر کره شمالي براي چهارمين بار در در يک سال گذشته به چين سفر کرد. چين متحد کره شمالي و منبع اصلي تجارت و کمک به اين کشور محسوب مي‌شود. 114/118
کليدواژه چين کره شمالي

نظر شما