شناسهٔ خبر: 30528984 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اردن ۲ - ۰ سوریه /صعود شگفتی سازان قطعی شد

در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تیم‌های ملی فوتبال اردن و سوریه از ساعت ۱۷ در دومین دیدار خود در گروه B. به مصاف هم رفتند که اردن با دو گل پیروز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تیم‌های ملی فوتبال اردن و سوریه امروز (پنجشنبه) از ساعت17 در دومین دیدار خود در گروه B به مصاف هم رفتند.

اردن در دیدار نخست خود نخستین شگفتی جام را رقم زد و با یک گل استرالیا را مغلوب کرد.سوریه نیز مقابل فلسطین به تساوی بدون گل دست یافت.

ترکیب دو تیم

اردن: عامر شافی‎، فراس شلبايه، انس بنی ياسين، سالم العجالين‎، طارق خطاب، خليل بنی‌عطيه، سعيد مرجان، يوسف الرواشده، بها عبدالرحمن، موسى سليمان التعمری و ياسين البخيت

سوریه: ابراهيم عالمه، مويد عجان، احمد الصالح، فهد يوسف، جهاد الباعور، محمد عثمان، عبدالملک عنیزان، مارديک مارديكيان، تامر حاج محمد، عمر خربين و عمر السومه

اردن 2 - سوریه 0/پایان نیمه نخست

  • اردن شگفتی ساز این دیدار را نیز بهتر از حریف آغاز کرد و با ضدحملات خطرناک خود، سوریه را نیز زمین گیر کرده بود. آنها در دقیقه 26 موفق شدند گل نخست بازی را به ثمر برسانند. ضدحمله اردنی ها از جناح چپ باعث شد تا بازیکنان این تیم وارد محوطه جریمه سوریه شوند و ارسال سریع توپ و شوت بازیکن اردن را در میانه راه سلیمان التعمری روی توپ اثر گذاشت و مسیر را تغییر داد تا دروازه سوریه برای بار نخست باز شود.
  • پس از گل نیز سوریه نتوانست فشار زیادی روی دروازه اردن ایجاد کند و در عوض دفاع این تیم کاملا شکننده نشان داد و اردن باز هم می توانست در میانه نیمه نخست دروازه سوریه را باز کند که این اتفاق نیفتاد.
  • دقیقه 43 :کرنر برای اردن به دست آمد که توپ را کوتاه پاس دادند و سپس سلیمان التعمری توپ را بلند روی دروازه ارسال کرد و طارق خطاب با ضربه سر موفق شد گل دوم را نیز به ثمر برساند.
  • اردن ۲ - ۰ سوریه /صعود شگفتی سازان قطعی شد
  • اردن که کاملا مشخص است تاکتیکش در این جام ضدحملات سریع است و بارها در این مسابقه نیز مانند بازی قبل دروازه حریف را با این ضدحملات تهدید کرد، در وقتهای تلف شده نیمه نخست نیز باز هم می توانست گلزنی کند اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت نیمه نخست با پیروزی دو بر صفر اردن به پایان رسید.
  • نیمه دوم را سوریه هجومی تر آغاز کرد و برای جبران گلهای خورده پیش کشید. نخستین فرصت جدی آنها در دقیقه 50 پیش آمد که سانتر ارسال شده از جناح چپ را عمر خریبین با ضربه سر خطرناک به بالای دروازه اردن زد.
  • در دقیقه 54 شوت از راه دور بازیکنان اردن را ابرهیم عالمه دروازه سوریه ای ها و فصل گذشته تیم سپاهان اصفهان به صورت ناقص دفع کرد و در برگشت نزدیک بود مدافع سوریه به اشتباه دروازه خودی را باز کند.
  • در دقیقه 71 عمر خریبین مهاجم خطرناک سوریه یک شوت از راه دور زد و عامر شافی توپ را به کرنر فرستاد.
  • سوریه در ادامه نیز یکی دو بار دیگر توسط خریبین دروازه حریف را تهدید کرد که ثمری نداشت.
  • بازی در دقایق پایانی به خشونت کشیده شد و بازیکنان دو تیم در یک صحنه خطای بازیکن سوریه با هم درگیر شدند.
  • اردن در دقایق پایانی مسابقه می توانست بازی را سه بر صفر کند که ابراهیم عالمه مانع این کار شد.
  • در نهایت این مسابقه با پیروزی دو بر صفر اردن به پایان رسید تا این تیم با شش امتیاز صعودش را به مرحله بعد قطعی کند.  سوریه نیز یک امتیازی باقی ماند.

 

بیشتر بخوانید:

قطر ۲ -۰ لبنان/شروع خوب میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ در امارات

داور سنگاپوری، دیدار ایران و ویتنام را قضاوت خواهد کرد

شوخی کی روش با جهانبخش و آزمون/ کفاشیان با لباس ورزشی به تمرین تیم ملی آمد

انتهای پیام/

پیروزی اردن مقابل سوریه

نظر شما