شناسهٔ خبر: 30525879 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رزمایش فدائیان حریم ولایت؛

اهداف هوایی و زمینی توسط هواپیماهای شکاری فانتوم و میگ29 منهدم شد

در اولین روز رزمایش نیروی هوایی ارتش، اهداف هوایی و زمینی توسط هواپیماهای شکاری فانتوم و میگ29 منهدم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در اولین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، جنگنده‌های اف-4 و هواپیمای رهگیر میگ29 با استفاده از موشک‌های بهینه‌شده و ارتقایافته در محیط واقعی جنگ الکترونیک، اهداف زمینی و هوایی را با موفقیت منهدم کردند.

امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا انگیزه سخنگوی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت با اعلام این خبر، گفت: هواپیمای میگ29 با شلیک موشک‌های بهینه‌شده R73، موشک رهاشده از هواپیمای اف-5 را با موفقیت رهگیری و منهدم کرد.

وی افزود: هواپیماهای اف-4 با بمباران سنگین (Carpet Bombing)، اهداف از پیش تعیین‌شده را با موفقیت منهدم کردند.

سخنگوی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت با بیان اینکه در این مرحله جنگنده‌های رهگیر اف-14 به اجرای مأموریت گشت هوایی مسلح، رهگیری هواپیماهای دشمن و انجام مأموریت TOP COVER پرداختند، تصریح کرد: همچنین جنگنده‌های اف-14 و میگ29 با انجام عملیات رزم هوایی شرایط درگیری در صحنه واقعی نبرد را با موفقیت به اجرا گذاشتند.

وی گفت: تیم‌های متخصص در حوزه‌های جنگ نوین حاضر در منطقه رزمایش در این مرحله، به مقابله با تک شیمایی دشمن فرضی پرداختند و گروه جنگ‌های نوین نهاجا با به‌کارگیری انواع سامانه‌های رفع آلودگی بومی‌سازی شده توسط متخصصان کشورمان به مقابله با حمله شیمیایی دشمن پرداختند.

انگیزه افزود: هواپیماهای بمب‌افکن راهبردی سنگین سوخو-24 و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به سمت اهداف از پیش تعیین‌شده خواهند کرد و هواپیمای اف-4 نیز با استفاده از فلر اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف توسط پرنده‌های مشابه می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین هواپیماهای C130 در شرایط سخت و ارتفاع اقدام به عملیات بارریزی کردند.

انتهای پیام/4071/4079/خ

نظر شما