شناسهٔ خبر: 30524208 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اشتیاق رئیس‌جمهور کره جنوبی برای دیدار دوم دونالد ترامپ با کیم جونگ اون

مون جائه این اعلام کرد منتظر نشست دوم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا است.

صاحب‌خبر -

اشتیاق رئیس‌جمهور کره جنوبی برای دیدار دوم دونالد ترامپ با کیم جونگ اونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، پس از بازگشت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به کشورش بعد از دیدار چهارم با شی جین‌ پینگ، رئیس‌جمهور چین، همتای کره جنوبی او، مون جائه این، منتظر نشست قریب‌الوقوع دوم کیم با ترامپ است.

مون جائه این در کنفرانس خبری سالانه خود امروز (پنجشنبه) گفت: «نشست دوم سران کره شمالی و آمریکا به زودی برگزار می‌شود و دیدار کیم جونگ اون از سئول نقطه عطف دیگری خواهد بود که صلح در شبه جزیره کُره را محکم می‌کند».

او در ادامه افزود: «ما جبهه خود را ترک نخواهیم کرد تا عاری سازی هسته‌ای شبه جزیره صورت گیرد و صلح در آن برقرار شود».

مواجه شدن با فشار فزاینده در کشور به دلیل وضعیت اقتصادی و شکست در دستیابی به وعده‌های انتخاباتی، مون را نیز مانند ترامپ، مشتاق آن کرده است که روند صلح دو کره دوباره به جریان بیفتد. 

کیم جونگ اون اقدامات دیپلماتیک خود را در سال جدید میلادی با سفر به پکن در روز سه‌شنبه آغاز کرد. دیداری که برای تاکید بر این نکته انجام شد که پیونگ یانگ نه تنها شریکی به غیر از سئول و واشنگتن دارد؛ بلکه چین بازیگر مهمی در هر اقدام برای عاری سازی هسته‌ای شبه جزیره کره باقی خواهد ماند. براساس بیانیه ای که از خبرگزاری دولتی چین، شین‌هوا، پخش شد شی و کیم توافق کردند «بدون توقف روند حل و فصل سیاسی مسائل شبه جزیره کره را پیش ببرند». رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد کیم درباره موانع بالقوه پیشرفت روابط آمریکا و کره شمالی ابراز نگرانی کرده و شی «کاملا ابراز همدردی کرده است که نقاط معقول منافع کره شمالی باید مدنظر گرفته شود».

KCNA متذکر شد در سال گذشته، کره شمالی «نفوذ بین المللی خود را افزایش داد و از پشتیبانی گسترده برخوردار شد».

در حال حاضر توجه‌ها به سوی سئول جلب شده است. کیم قرار بود در ماه دسامبر سال گذشته میلادی به سئول سفر کند که این سفر به دلایل مختلف چندین بار به تاخیر افتاد. در واکنش به سوالی در این خصوص، مون امروز (پنج شنبه) گفت او نامه‌ای «ویژه» از کیم در ماه دسامبر دریافت کرده است که توضیح می‌داد چرا او نتوانست سال گذشته به کره جنوبی سفر کند.

مقامات کاخ سفید بررسی‌ها برای تعیین محل دومین نشست ترامپ و کیم جونگ اون را شروع کرده و از بانکوک، هانوا، و هاوایی برای این منظور دیدن کرده‌اند. ترامپ این هفته در این خصوص گفت «مذاکره درباره محل مذاکرات» با پیونگ یانگ صورت گرفته و خود او با کیم بطور غیرمستقیم راجع به آن صحبت کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما