شناسهٔ خبر: 30522631 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گفتگو‌های رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور چین درباره عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره

رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون و شی جین پینگ در دیدار اخیر خود درباره وضعیت شبه‌جزیره کُره گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

گفتگو‌های رئیس‌جمهور چین و رهبر کره شمالی درباره عاری سازی شبه‌جزیره کره از تسلحات هسته‌ایبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) امروز (پنجشنبه) اعلام کرد رئیس‌جمهور چین و رهبر کره شمالی در دیدار اخیر خود درباره وضعیت شبه جزیره کُره و عاری سازی آن از تسلیحات هسته‌ای بحث‌های زیادی داشتند.

KCNA گزارش داد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در سفر اخیر خود به چین گفت در موضع پیونگ‌یانگ درباره پایبندی به اجرای توافق با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که در اجلاس سران سنگاپور به دست آمد تغییری به وجود نیامده است و کره شمالی به دنبال ادامه اجرای توافق صلح‌آمیز از طریق بحث و گفتگو است. بنا به گزارش KCNA، رئیس‌جمهور چین به کیم گفته است تقاضاهای منطقی کره باید مورد توجه قرار گیرد.

روز دوشنبه رهبر کره شمالی برای یک سفر 4 روزه وارد چین شد. خبرگزاری رسمی کره شمالی روز سه‌شنبه گزارش داد کیم جونگ اون به دعوت شی جین پینگ به منظور انجام سفری چند روزه به پکن رفته است.

رهبر کره شمالی و رئیس جمهور چین روز سه‌شنبه در پکن درباره نشست احتمالی دیگری بین سران کره شمالی و آمریکا بحث و تبادل نظر کردند. خبرگزاری یونهاپ بدون اشاره به منابع خبری خود در این باره اعلام کرد کیم جونگ اون و شی جین پینگ دیداری یک ساعته با هم داشتند که در آن درباره دومین دیدار سران آمریکا و کره شمالی و تقویت روابط گفتگو کردند.

گفتگوی دو طرف در شرایطی صورت می‌گیرد که چند روز پیش، کیم جونگ اون هشدار داد در صورتیکه آمریکا تحریم‌ها را کاهش ندهد، مسیر جایگزین را در پیش خواهد گرفت.

گفتنی است سفر کیم جونگ اون به چین پس از آن انجام شده است که گزارش‌ها از پیشرفت مذاکرات برای انجام دومین نشست میان واشنگتن و پیونگ یانگ با هدف حل بحران مرتبط با برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی حکایت دارد.

کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست نخست خود در سنگاپور در ژوئن سال گذشته میلادی متعهد شدند برای عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره تلاش کنند؛ توافقی که جزئیات انجام آن مشخص نشده نبود.

انتهای پیام/

نظر شما